Τραμπ: Παραβιάστηκε η εκεχειρία από Ισραήλ και Ιράν - «Δεν είμαι ευχαριστημένος με καμία από τις δύο χώρες, αλλά κυρίως με το Ισραήλ»
Τρίτη, 24 Ιουνίου 2025 13:54Και το Ισραήλ και το Ιράν παραβίασαν την εκεχειρία που ανακοίνωσε λίγες ώρες νωρίτερα ο Αμερικανός Πρόεδρος για να συμπληρώσει ότι δεν είναι ευχαριστημένος με καμία από τις δύο χώρες, αλλά κυρίως με το Ισραήλ.
Μιλώντας σε δημοσιογράφους πριν αναχωρήσει για τη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ στη Χάγη, ο Τραμπ είπε ότι το Ισραήλ «ξεφόρτωσε» (unloaded) αμέσως μετά τη συμφωνία.
«Οι πυρηνικές δυνατότητες της Τεχεράνης δεν υφίστανται πλέον», τόνισε ακόμη ο Ντόναλντ Τραμπ, ενώ συμπλήρωσε: «Το Ιράν δεν θα μπορέσει ποτέ ξανά να αναπτύξει πυρηνικό πρόγραμμα». «Ισραήλ μην πετάξεις βόμβες. Είναι μεγάλη παραβίαση (της συμφωνίας). Φέρε πίσω τους πιλότους σου», ανέφερε αργότερα σε ανάρτησή του στο Truth Social. «Το Ισραήλ πρέπει να ηρεμήσει, πρέπει να κάνω το Ισραήλ να ηρεμήσει», πρόσθεσεο Αμερικανός πρόδερος.
Για εκτόξευση πυραύλων από το Ιράν μίλησε νωρίτερα ο Ισραηλινός υπουργός Άμυνας, Ίσραελ Κατς, διαμηνύοντας πως η χώρα του θα απαντήσει με «σφοδρά πλήγματα κατά στόχων του καθεστώτος στην καρδιά της Τεχεράνης».
Ωστόσο, το Ιράν διαψεύδει πως εκτόξευσε πύραυλο μετά την κατάπαυση του πυρός. Πιο συγκεκριμένα, ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου των Ενόπλων Δυνάμεων του Ιράν, Αμπντολραχίμ Μουσαβί, αρνήθηκε ότι οι ένοπλες δυνάμεις της Τεχεράνης εκτόξευσαν πυραύλους προς το Ισραήλ τις τελευταίες ώρες, σύμφωνα με τα κρατικά ΜΜΕ της χώρας του.
Μάλιστα, ο εκπρόσωπος του κεντρικού αρχηγείου του ιρανικού στρατού Χατάμ αλ-Ανμπίγια, γνωστοποίησε πως το Τελ Αβίβ χτύπησε την Τεχεράνη σε τρεις φάσεις μέχρι τις 09:00 π.μ. τοπική ώρα. Το Ανώτατο Συμβούλιο Εθνικής Ασφάλειας του Ιράν, το ύψιστο όργανο ασφαλείας της χώρας, αποσαφήνισε ότι οι ένοπλες δυνάμεις του είναι έτοιμες «να απαντήσουν αποφασιστικά σε νέες επιθέσεις».
«Με δεδομένη την κατάφωρη παραβίαση από το Ιράν της εκεχειρίας την οποία ανακοίνωσε ο πρόεδρος των ΗΠΑ - με την εκτόξευση πυραύλων προς το Ισραήλ- και με βάση την πολιτική της ισραηλινής κυβέρνησης να απαντά με σφοδρότητα σε οποιαδήποτε παραβίαση, έδωσα εντολή στις IDF (ισραηλινές ένοπλες δυνάμεις)... να συνεχίσουν τις υψηλής έντασης επιχειρήσεις εναντίον στόχων του καθεστώτος και της τρομοκρατικής υποδομής στην Τεχεράνη», τόνισε ο Κατς.
Ο ισραηλινός στρατός προειδοποίησε πως ο κίνδυνος «παραμένει» για το Τελ Αβίβ, διευκρινίζοντας ότι εξακολουθεί να βρίσκεται σε «αυξημένη επιφυλακή», 12 ημέρες μετά την έναρξη του πολέμου. «Ο κίνδυνος παραμένει», δήλωσε ο ταξίαρχος Εφί Ντεφρίν εκπρόσωπος του στρατού του Ισραήλ, εξηγώντας ότι οι δυνάμεις της χώρας του παραμένουν «σε υψηλό επίπεδο επαγρύπνησης και ετοιμότητας για μια ισχυρή απάντηση σε οποιαδήποτε παραβίαση της εκεχειρίας».
Ο IDF παραμένει «σε αυξημένη επιφυλακή σε όλα τα μέτωπα και κατά μήκος όλων των συνόρων», υπογράμμισε ο ίδιος. Στο μεταξύ ο στρατός του Ισραήλ επεσήμανε ότι τα συστήματά του αντιαεροπορικής άμυνας αναχαιτίζουν πυραύλους που εκτοξεύθηκαν από το Ιράν και κάλεσε τους πολίτες να πάνε σε προστατευμένους χώρους και να παραμείνουν εκεί μέχρι νεοτέρας.
Σχετικά Άρθρα
- Φυγάδευση Τραμπ και JD Vance σε δείπνο στον Λευκό Οίκο μετά από πυροβολισμούς
- Κ. Μητσοτάκης: Μήνυμα για Γ. Μυλωνάκη, ΟΠΕΚΕΠΕ, κράτος δικαίου και Μέση Ανατολή
- Ναυτικός αποκλεισμός του Ιράν από τις ΗΠΑ μετά τις 17.00 ώρα Ελλάδος - Ο Τραμπ κλείνει τα Στενά του Ορμούζ
- Εκεχειρία δύο εβδομάδων μεταξύ ΗΠΑ και Ιράν - Ανοίγει πλήρως το Στενό του Ορμούζ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
-
Aviva to rebrand Probitas 1492 as ‘Aviva Syndicates’ -
Roche Diagnostics Hellas: Διαθέσιμη και στην Ελλάδα η πρώτη εξέταση αίματος που μπορεί να συμβάλει στον αποκλεισμό του Αλτσχάιμερ -
ΕΑΕΕ: Πάνω από 13.000 περιπτώσεις ασφαλιστικής απάτης τη διετία 2023 - 2024 -
PPA S.A. Receives the Diversity Label from the Ministry of Social Cohesion and Family Affairs -
Η Εθνική Ασφαλιστική στο 2ο NatCat Summit: Η πρόληψη και η ανθεκτικότητα στο επίκεντρο της διαχείρισης φυσικών κινδύνων -
Σε κλοιό ακραίου καύσωνα η Ευρώπη: Έως 44°C ο υδράργυρος, κλειστά σχολεία, συναγερμός για την υγεία