Την άποψη ότι οι ελληνικές Αρχές φέρουν τεράστια ευθύνη για τις απαράδεκτες συνθήκες που επικρατούν στη Μόρια εξέφρασε ο Μάρτιν Φερβέι, συντονιστής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την εφαρμογή της συμφωνίας Ε.Ε. - Τουρκίας για το μεταναστευτικό.
Μιλώντας στην εβδομαδιαία εφημερίδα των Βρυξελλών, "New Europe", o Φερβέι τόνισε ότι «η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διέθεσε τη χρηματοδότηση για να εξασφαλίσει την κατάλληλη στέγαση για όλους. Ωστόσο, η Επιτροπή δεν μπορεί να διατάξει τη δημιουργία ή την επέκταση της ικανότητας υποδοχής, σε αντίθεση με τις αρμόδιες αρχές». Παραδέχθηκε, ωστόσο, ότι βασικό πρόβλημα για την Ελλάδα σε ό,τι αφορά το μεταναστευτικό είναι η υπερπληρότητα που παρατηρείται σε κέντρα υποδοχής, κυρίως σε Λέσβο και Χίο.
Στη Λέσβο έχουν βρει καταφύγιο 7.373 μετανάστες και πρόσφυγες, ενώ στο νησί μπορούν να φιλοξενηθούν περίπου οι μισοί (3.253 άτομα). Μόνο στη Μόρια, 5.485 μετανάστες και πρόσφυγες ζουν κάτω από κάκιστες συνθήκες υγιεινής, όπως προκύπτει από τις πρόσφατες αναφορές.



