Ακάθεκτοι προχωρούν στην κλιμάκωση των κινητοποιήσεών τους οι αγρότες, αποκλείοντας για 48 ώρες εθνικές οδούς, διόδια, τελωνεία, αλλά και παρακαμπτηρίους οδούς.
Οι αποφάσεις ελήφθησαν στο πλαίσιο της Πανελλαδικής Επιτροπής Μπλόκων μετά την ανακοίνωση των μέτρων από την κυβέρνηση, με τους παραγωγούς να δηλώνουν ανοιχτοί στον διάλογο, αλλά «με τους δρόμους κλειστούς».
«Δεν μας φοβίζει τίποτα δεν υποχωρούμε», λένε οι αγρότες από το μπλόκο του Κάστρου που λίγα λεπτά πριν τις 11 το πρωί έκλεισαν την κυκλοφορία στην Αθηνών – Λαμίας και τους παραδρόμους.
Και τονίζουν:
«Δεν έχουμε τίποτα να χάσουμε και δεν μας τρομάζει κανένας εισαγγελέας και κανένα πρόστιμο, Συνεχίζουμε κανονικά και κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις μας».
Από την άλλη οι αγρότες από το μπλόκο της Θήβας θα κάνουν γενικό αποκλεισμό όλο του κόμβου και των παραδρόμων στις τρεις το μεσημέρι.
Κλειστή η υψηλή γέφυρα της Χαλκίδας
Στις 10 το πρωί οι αγρότες προχώρησαν σε 48ωρο αποκλεισμό και της Υψηλής Γέφυρας Χαλκίδας.
Νωρίτερα, η τροχαία προχώρησε σε εκτροπές της κυκλοφορίας. Συγκεκριμένα, στο ρεύμα κυκλοφορίας από Λαμία προς Αθήνα, τα οχήματα εκτρέπονται από την περιοχή της Αταλάντης και κατευθύνονται μέσω της παλαιάς εθνικής οδού, ακολουθώντας τη διαδρομή Καλαπόδι – Παλαιός Λεβέντης, συνεχίζοντας προς Ορχομενό, Λιβαδειά και Θήβα, για να επανέλθουν στην εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας στη Ριτσώνα, στο 75ό χιλιόμετρο.
Όσον αφορά το ρεύμα ανόδου προς Λαμία, η εκτροπή της κυκλοφορίας πραγματοποιείται από το ύψος της Ριτσώνας. Τα οχήματα κατευθύνονται μέσω Θήβας και Λιβαδειάς, με τελικό σημείο, μέχρι στιγμής, την περιοχή του Μπράλου.
Ποιοι δρόμοι, παρακαμπτήριοι και τελωνεία κλείνουν για 48 ώρες
Διόδια Μαλγάρων
Σε 48ωρο αποκλεισμό στα διόδια των Μαλγάρων, και στις δύο κατευθύνσεις, προχωρούν από σήμερα Πέμπτη, στις 12:00 οι συμμετέχοντες στο αγροτικό μπλόκο που έχει στηθεί στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης-Αθήνας.
Αθηνών – Λαμίας
Σε τετραήμερο αποκλεισμό της Εθνικής Οδού Αθηνών Λαμίας και στα 2 ρεύματα κυκλοφορίας καθώς και όλων των παρακαμπτηρίων, αποφάσισαν σε συνέλευσή τους οι αγρότες στο μπλόκο του Κάστρου. Όπως οι ίδιοι ανακοίνωσαν, η κλιμάκωση των κινητοποιήσεων αναμένεται να ξεκινήσει από τις 11:00 το πρωί.
Στην ίδια κατεύθυνση κινείται και η απόφαση των αγροτών στο μπλόκο της Θήβας, που θα παραμείνουν στο σημείο όπου έχουν στήσει το μπλόκο και θα προχωρήσουν σε κλείσιμο και των γύρω δρόμων, εντείνοντας τις κινητοποιήσεις τους.
Οι αγρότες στο μπλόκο του Μπράλου αποφάσισαν 48ωρο αποκλεισμό, στο πλαίσιο των αποφάσεων του Πανελλαδικού Συντονιστικού Οργάνου.
Μαρινάκης: Δεν έχει άλλα μέτρα
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, αναφέρθηκε στη δέσμη των έξι μέτρων για τη στήριξη του πρωτογενούς τομέα και των αγροτών τα οποία παρουσιάστηκαν χθες, αλλά και σε άλλα θέματα της επικαιρότητας, μηνύοντας προς τους αγρότες ότι δεν υπάρχουν άλλα μέτρα πέρα από όσα εξαγγέλθηκαν χθες.
Αναλυτικά όσα είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος:
Στις έξι παρεμβάσεις συμπεριλαμβάνονται:
– η αναδιανομή αδιάθετων πόρων της βασικής ενίσχυσης ύψους 160 εκατ. ευρώ, όπου τα 80 εκατ. ευρώ θα είναι υπέρ των κτηνοτρόφων και τα υπόλοιπα 80 εκατ. ευρώ υπέρ των βαμβακοπαραγωγών και των σιτοπαραγωγών,
– η θεσμοθέτηση αποζημίωσης στο 100% της ασφαλιζόμενης αξίας μέσω του ΕΛΓΑ και η αύξηση του ανώτατου ορίου αποζημίωσης στις 200.000 ευρώ, χωρίς αύξηση ασφαλιστικών εισφορών,
– η επέκταση του αγροτικού τιμολογίου «ΓΑΙΑ» με σταθερή τιμή για δύο έτη και μείωση της τιμής της κιλοβατώρας έως τα 8,5 λεπτά για αγρότες χωρίς ληξιπρόθεσμες οφειλές,
– η δημιουργία εφαρμογής για την επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης αγροτικού πετρελαίου «στην αντλία» μέσω ψηφιακού συστήματος από το 2026,
παρεμβάσεις για την ενίσχυση των επενδύσεων στον πρωτογενή τομέα, με στόχο τη μόχλευση κεφαλαίων ύψους 3 δισ. ευρώ και
– η ανάπτυξη του Εθνικού Συστήματος Αγροτικής Ιχνηλασιμότητας και Αυθεντικότητας για την αντιμετώπιση των παράνομων ελληνοποιήσεων.
Οφείλω όμως και από αυτό εδώ το βήμα να επισημάνω τα ακόλουθα:
Συνεχίζουμε να επιθυμούμε το διάλογο με τους εκπροσώπους των αγροτών, όπως και με κάθε επαγγελματική ομάδα, όμως δεν υπάρχει περιθώριο για επιπλέον μέτρα. Ο διάλογος είναι αναγκαίος για όλα τα μεγάλα διακυβεύματα του πρωτογενούς τομέα προκειμένου να ωφεληθούν όλοι οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι.
Αναγκαία προϋπόθεση για το διάλογο είναι οι ανοιχτοί δρόμοι και η προστασία κρίσιμων υποδομών και λειτουργιών του κράτους όπως λιμάνια, αεροδρόμια κλπ.
Είμαστε Κυβέρνηση όχι μόνο για τους αγρότες που βρίσκονται στα μπλόκα, αλλά είμαστε η Κυβέρνηση όλων των αγροτών και κυρίως όλων των πολιτών.
Όποιος προτείνει από την αντιπολίτευση, επιπλέον μέτρα, εμμέσως ζητάει αντίμετρα, δηλαδή επιπλέον φορολόγηση της υπόλοιπης κοινωνίας.
Αντίθετα, η Κυβέρνηση αυτή προσπαθεί να αυξήσει τα εισοδήματα των πολιτών, οι οποίοι είδαν τα προηγούμενα χρόνια της κρίσης το εισόδημά τους να μειώνεται, μειώνοντας φόρους και κυρίως χωρίς να χωρίζει την κοινωνία σε πολίτες δύο ταχυτήτων.



