Δύο φορείς για τη διαχείριση ζημιών από ανασφάλιστα οχήματα και από οχήματα ασφαλισμένα σε εταιρείες των οποίων οι άδειες έχουν ανακληθεί, προβλέπει το υπό διαμόρφωση θεσμικό πλαίσιο για την αναμόρφωση της ασφαλιστικής νομοθεσίας και την αγορά αυτοκινήτου το οποίο θα μπει σε εφαρμογή με το Solvency II.
Σύμφωνα με το νέο θεσμικό πλαίσιο, το Επικουρικό Κεφάλαιο θα διαχειρίζεται μόνο τις ζημιές από τα ανασφάλιστα οχήματα, ενώ το Εγγυητικό Ταμείο κλάδου Αυτοκινήτων θα αναλάβει τις ζημιές από οχήματα των οποίων οι ασφαλιστικές έχασαν τις άδειες λειτουργίας τους.
Οι αλλαγές αυτές φέρνουν νέα δεδομένα στον κλάδο.
Συγκεκριμένα:
- Τα βάρη του Επικουρικού από τις ανακλήσεις θα μεταφερθούν στο νέο φορέα.
- Το κύριο βάρος της κοινωνικής ευθύνης έναντι όσων αδυνατούν να εισπράξουν αποζημιώσεις από τροχαία θα περάσει στο νέο φορέα, δεδομένου ότι ο κύριος όγκος των βαρών του Ε.Κ. αφορά ανάλογες υποθέσεις και όχι τόσο τα τροχαία από ανασφάλιστα.
- "Παγώνουν" τα σχέδια για τη μεταβίβαση των υποχρεώσεων του Επικουρικού Κεφαλαίου σε εξειδικευμένο φορέα διαχείρισης ζημιών.
- Οι κρατήσεις που γίνονται σήμερα υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου θα μοιραστούν μεταξύ των δύο φορέων.
- Η αλλαγή φορέα διαχείρισης των υποχρεώσεων εταιρειών των οποίων οι άδειες ανακλήθηκαν ίσως δώσει τη δυνατότητα να ξεπεραστούν τα νομικά προβλήματα που δημιουργήθηκαν με το κούρεμα των αποζημιώσεων που καταβάλλει το Επικουρικό Κεφάλαιο. Το γεγονός δηλαδή ότι ο φορέας πλέον θα είναι νομικό πρόσωπο του δημοσίου εποπτευόμενο από την ΤτΕ και όχι εταιρεία ελεγχόμενη από ιδιωτικές εταιρείες ίσως λύσει ζητήματα πιθανής αντισυνταγματικότητας επί των οποίων θα αποφανθεί ο Άρειος Πάγος



