Β. Κικίλιας: «Η ανταγωνιστικότητα της Ε.Ε. θα κριθεί από τη συμμετοχή των πολιτών της»
Δευτέρα, 26 Μαΐου 2025 14:37«Η ανταγωνιστικότητα της Ε.Ε. θα κριθεί από την συμμετοχή των πολιτών της» αναφέρει ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, σε άρθρο του στην "Καθημερινή της Κυριακής", με κεντρικό θέμα την κατεύθυνση της ευρωπαϊκής πολιτικής και την απόσταση που χωρίζει τις αποφάσεις των Βρυξελλών από τις κοινωνίες των κρατών-μελών.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνει στην πρόθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για αναμόρφωση του προϋπολογισμού, τονίζοντας:
«Τα χρηματοδοτικά εργαλεία της Ε.Ε θα αναμορφωθούν και θα συγκεντρωθούν σε 27 "εθνικά σχέδια", ένα για κάθε κράτος μέλος. Με αυτόν τον τρόπο θα καταργηθούν περίπου 500 μικρότερες χρηματοδοτικές γραμμές. Με δεδομένο ότι τα 200 δις δεν είναι νέοι πόροι και λεφτόδεντρα δεν υπάρχουν, προφανώς, θα αφαιρεθούν κονδύλια από την Κοινή Αγροτική Πολιτική και τα έργα σύγκλισης μέσω ΕΣΠΑ. Πως ακριβώς, θα αναπτυχθεί λοιπόν, περαιτέρω και θα εκσυγχρονιστεί η αγροτική οικονομία της Ευρώπης και ειδικά του ευρωπαϊκού Νότου; Και πως θα επιτευχθεί η περαιτέρω σύγκλιση ή μάλλον η ανάσχεση της απόκλισης μεταξύ Βορρά και Νότου εντός Ε.Ε., ειδικά μετά την μεγάλη οικονομική κρίση της προηγούμενης δεκαετίας; Τι θα συμβεί με την συνέχεια του ερευνητικού πυλώνα Horizon Europe των 96 δις, εκεί δηλαδή όπου στηρίζεται κάθε δυναμική παραγωγική οικονομία;».
Στο πλαίσιο αυτό, αναφέρει την παρέμβαση του Μάριο Ντράγκι τον Σεπτέμβριο του 2024, ο οποίος μίλησε ανοιχτά για την υστέρηση της ευρωπαϊκής οικονομίας έναντι ΗΠΑ και Κίνας. «Ο Μάριο Ντράγκι έδειξε τον ελέφαντα στο δωμάτιο, κατονομάζοντας τις βασικές αιτίες αυτής της υστέρησης: υπερβολική γραφειοκρατία, ελλιπής χρηματοδότηση, χαμηλές ψηφιακές δεξιότητες του ανθρώπινου δυναμικού. Εκτιμώ ότι αν προσέθετε τον παράγοντα "στιβαρή πολιτική ηγεσία" θα περιέγραφε πλήρως το πρόβλημα.».
Αναφερθείς στην αυξανόμενη αποστασιοποίηση των κοινωνιών από το ευρωπαϊκό οικοδόμημα, υπογραμμίζει: «Οι κοινωνίες των κρατών μελών αντιδρούν ολοένα και πιο "αντισυστημικά". Σε κάθε κάλπη, η νεολαία, οι εργαζόμενοι, οι λαοί εκφράζουν "αντί-θέσεις" προς το σύστημα, εθνικό και υπερεθνικό» σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «Σε αντίθεση με την κρατούσα άποψη στα "διευθυντήρια", όχι, οι χώρες δεν είναι εταιρείες και οι πολίτες δεν είναι υπάλληλοι. Αντίθετα βιώνουν καθημερινά την διεύρυνση των οικονομικών και κοινωνικών ανισοτήτων, την κάθετη αύξηση του κόστους ζωής και την καθήλωση του εισοδήματός τους, την ανασφάλεια στην καθημερινότητα κλπ.».
Και ολοκληρώνει το άρθρο του με την επισήμανση:
«Η άρνηση της πραγματικότητας που βιώνουν οι πολίτες ή ακόμη χειρότερα, η ωραιοποίησή της με μισές αλήθειες και παράλληλη δαιμονοποίηση με την ταμπέλα του "λαϊκισμού", μόνον ζημιά προκαλεί στην Ευρωπαϊκή οικογένεια. Πρέπει να αποδεχτούμε την αλήθεια για το πού αποτύχαμε, ακόμη κι αν μας εξοργίσει, ώστε να σωθούμε».
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο ΕΔΩ
Σχετικά Άρθρα
- Β. Κικίλιας: «Το Μεταφορικό Ισοδύναμο επιστρέφει 42 εκατ. ευρώ στους νησιώτες – 31 εκατ. μέσα στο επόμενο 15ήμερο»
- Βασίλης Κικίλιας: «Προβοκάτσια» η εισβολή των εποχικών Πυροσβεστών στο Υπουργείο
- Στο Παρίσι και τη Στοκχόλμη ο Υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας
- Κικίλιας: Αύξηση 30 - 40% από μεγάλες τουριστικές αγορές για την Ελλάδα
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
- Howden strengthens credit risk capabilities in Europe with Granular Investments acquisition
- ΔΑΑ: Αυξημένη κίνηση και δρομολόγια και τον Μάιο - Στους 11,62 εκατ. επιβάτες το πεντάμηνο
- Ανάπτυξη 2,2% της ελληνικής οικονομίας στο α΄ τρίμηνο
- Παρέμβαση Ε.Ε.Α.: Αυξήσεις στα μισθώματα από εταιρείες leasing με αμφισβητήσιμη αιτιολόγηση
- Στις 24 Ιουνίου η Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση του ΣΕΒ
- BYD: Το νέο ηλεκτρικό DOLPHIN SURF στο Golden Hall