Σε διαλυτήρια της Τουρκίας το «Πηνελόπη Α»

Πέμπτη, 06 Μαρτίου 2025 13:28
Σε διαλυτήρια της Τουρκίας το «Πηνελόπη Α»

Απομακρύνθηκε οριστικά από τον κόλπο της Ελευσίνας, όπου παρέμεινε για περισσότερο από μία 10ετία, ένα από τα σημαντικότερα πλοία της σύγχρονης ελληνικής ακτοπλοΐας.
Πρόκειται για το E/Γ-Ο/Γ «Πηνελόπη Α» που ξεκίνησε το τελευταίο του ταξίδι ρυμουλκούμενο από την Ελευσίνα, το βράδυ της Πέμπτης, 27 Φεβρουαρίου 2025, με προορισμό διαλυτήριο πλοίων της Τουρκίας, ολοκληρώνοντας τον κύκλο ζωής του.

Η διαδικασία απομάκρυνσής του ενεργοποιήθηκε μετά από ανοικτό πλειοδοτικό διαγωνισμό, που διενήργησε ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ.

Εγκαταλείφθηκε το 2013

Το πλοίο εγκαταλείφθηκε το 2013 στην ακτοπλοϊκή γραμμή Άνδρου – Τήνου – Μυκόνου και υπήρξε το αγαπημένο βαπόρι, ιδιαίτερα για τους Ανδριώτες.

Η αρχή του «τέλους» για το «Πηνελόπη Α» ξεκίνησε στις 4 Σεπτεμβρίου του 2013, όταν τέθηκε σε ακινησία στον Λιμένα Ραφήνας, εξαιτίας της παρατεταμένης επίσχεσης εργασίας του πληρώματος και των αξιωματικών για μη καταβολή των δεδουλευμένων τους.

Στις 18 Ιουνίου 2014, το παροπλισμένο πλοίο βρισκόταν πλέον σε κακή κατάσταση, με αποτέλεσμα να καταπλεύσει ρυμουλκούμενο από την Ραφήνα στην Ελευσίνα λόγω των ασφαλέστερων συνθηκών για πολύμηνη αγκυροβόληση, κατόπιν σχετικού επείγοντος αιτήματος του Οργανισμού Λιμένος Ραφήνας ΑΕ προκειμένου να αποφευχθεί τυχόν ναυτικό ατύχημα στη Ραφήνα.

Έκτοτε το «Πηνελόπη Α» παρέμενε πλαγιοδετημένο στην πλωτή δεξαμενή «Κρήτη», στον όρμο της Βλύχας, δυτικά του κεντρικού εμπορικού Λιμένα Ελευσίνας, μέχρι την οριστική απομάκρυνσή του. Τον Φεβρουάριο του 2019, παρουσίασε κλίση και ελήφθησαν από τον Ο.Λ.Ε. ΑΕ όλα τα απαραίτητα μέτρα για να αποφευχθεί πιθανή βύθιση, πιθανή θαλάσσια ρύπανση και ενδεχόμενη πρόκληση ζημιών έναντι τρίτων.

Σε δήλωση του ο Διευθύνων Σύμβουλος Ο.Λ.Ε. ΑΕ, κ. Απόστολος Καμαρινάκης, αναφέρει: «Με την απομάκρυνση του «Πηνελόπη Α» συνεχίζεται το έργο για την απελευθέρωση της θαλάσσιας ζώνης του Ο.Λ.Ε. ΑΕ από όλα τα επικίνδυνα πλοία και ναυάγια, που παραμένουν στην περιοχή. Στόχος μας είναι να πάψει η Ελευσίνα να αποτελεί την “πίσω αυλή” του Πειραιά και να ανοίξει ο δρόμος για την περαιτέρω ανάπτυξη του Λιμένα Ελευσίνας».

Videos

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 9
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 9

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 6
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 6

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 4
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 4

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 2
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 2

    • Watch Video

Tα cookies μας βοηθούν να σας παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας συμφωνείτε στη χρήση των cookies.
Ok