PIRAEUS 300x250 2025 Home

ΜΙΝΕΤΤΑ 300x250 banner ΗP

ARAG 300x250 HP

INTERLIFE 300x250 2021 Home

New Poseidon 300x250 banner FP

CNP-300x250-FP

Αναζήτηση

 

  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΔΙΕΘΝΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ENGLISH

Capital Maritime: Συμφωνία 1 δισ. δολαρίων με την Bahri της Σ. Αραβίας για την πώληση 9 πλοίων VLCC

Τετάρτη, 21 Αυγούστου 2024 15:10

Συμφωνία ύψους ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων έκλεισε ο Ευάγγελος Μαρινάκης με την μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία πετρελαίου της Σαουδικής Αραβίας Bahri, για την πώληση εννέα πλοίων VLCC, σύμφωνα με το Bloomberg.

Η συναλλαγή θα μπορούσε προσωρινά να εκτοξεύσει την Bahri, όπως είναι γνωστή η National Shipping Co. της Σαουδικής Αραβίας, ώστε να γίνει ο δεύτερος μεγαλύτερος ιδιοκτήτης των λεγόμενων πολύ μεγάλων πλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου ή VLCC στον κόσμο.

Η Bahri διαθέτει ήδη 40 τέτοια πλοία και η συμφωνία με την Capital Maritime του Ευάγγελου Μαρινάκη θα την βοηθήσει να "προωθήσει σημαντικά τα σχέδια εκσυγχρονισμού του στόλου της, ενισχύοντας τη θέση της μεταξύ των κορυφαίων ιδιοκτητών VLCC παγκοσμίως", όπως ανέφερε χαρακτηριστικά σε ανακοίνωση της η εταιρεία. «Ο κύριος σκοπός αυτής της εξαγοράς είναι να επιτρέψει στην Bahri να εξορθολογίσει τη διαδικασία σταδιακής απόσυρσης παλαιότερων σκαφών», ανέφερε στους επενδυτές. Θα χρησιμοποιήσει τραπεζικό δανεισμό και τα ταμειακά της αποθέματα για να χρηματοδοτήσει τη συμφωνία.

Η Bahri αναμένει ότι τα πλοία - τα οποία θα αποτελούν περισσότερο από το ένα πέμπτο του στόλου της - θα μειώσουν σημαντικά τα λειτουργικά της έξοδα. Είναι πιο ενεργειακά αποδοτικά και διαθέτουν scrubbers που τους επιτρέπουν να καίνε καύσιμα με υψηλότερη περιεκτικότητα σε θείο χωρίς να αυξάνουν τις εκπομπές ρύπων.

Η Bahri συμφώνησε να καταβάλει στην Capital Maritime 3,75 δισεκατομμύρια ριάλ, ήτοι περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια. Τα πλοία έχουν μέση ηλικία 5,9 ετών, σχεδόν έξι χρόνια νεότερα από τον υπάρχοντα στόλο της εταιρείας.

Τα πλοία θα παραδοθούν σε πολλές παρτίδες πριν από το πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους. Η Bahri θα καταβάλλει το 10% της συνολικής συναλλαγής κατά την υπογραφή και το υπόλοιπο κατά την παράδοση των πλοίων.

Η πώληση για την ελληνική πλοιοκτήτρια εταιρεία ακολουθεί τις παραγγελίες για έξι VLCC διπλού καυσίμου LNG στην Κίνα νωρίτερα φέτος, προς 140 εκατ. δολάρια το καθένα, με παραδόσεις που έχουν οριστεί για το 2026 και το 2027, ενώ θα αφήσει την Capital Maritime με δύο VLCC, εξαιρουμένων εκείνων που βρίσκονται υπό κατασκευή, σύμφωνα με την καταχώρηση του στόλου στην ιστοσελίδα της ελληνικής εταιρείας.

Σύμφωνα με το Tradewinds ο Ευάγγελος Μαρινάκης υπήρξε σημαντικός επενδυτής σε πολλούς ναυτιλιακούς τομείς, έχοντας ένα πλάνο ναυπήγησης σκαφών που ξεπερνά τα 8 δισ. δολάρια για περίπου 90 πλοία τα τελευταία χρόνια.

Η Capital Maritime & Trading διαθέτει έναν στόλο 11 VLCC που ταξιδεύουν, τα οποία κατασκευάστηκαν μεταξύ 2010 και 2022, ενώ υπάρχουν παραγγελίες για επιπλέον τέσσερα που παραδίδονται το 2027.

 
Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Υπουργείο Ναυτιλίας: Μείωση 9,16% στην ετήσια κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στις υποδομές του

Νέα επίθεση των Χούθι σε ελληνόκτητο πλοίο

επιστροφή στην κορυφή

Σχετικά Άρθρα

  • Castor Maritime: Kέρδη 5 εκατ. δολαρίων από πώληση δύο πλοίων
  • Saudi shipping firm Bahri signs two MoUs with Greek maritime logistics companies
  • Okeanis Eco Tankers Corp. Announces Delivery of VLCC Newbuilding NISSOS KEA
  • Top Ships Inc. Announces Delivery of 1st VLCC, Sale of 2 Product Tankers and Fully-Funded Status of Current Newbuilding Program with New Sources of Capital

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

  • Howden strengthens credit risk capabilities in Europe with Granular Investments acquisition
  • ΔΑΑ: Αυξημένη κίνηση και δρομολόγια και τον Μάιο - Στους 11,62 εκατ. επιβάτες το πεντάμηνο
  • Ανάπτυξη 2,2% της ελληνικής οικονομίας στο α΄ τρίμηνο
  • Παρέμβαση Ε.Ε.Α.: Αυξήσεις στα μισθώματα από εταιρείες leasing με αμφισβητήσιμη αιτιολόγηση
  • Στις 24 Ιουνίου η Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση του ΣΕΒ
  • BYD: Το νέο ηλεκτρικό DOLPHIN SURF στο Golden Hall

Copyright ©2025 e-Asfalistiki


main version