PIRAEUS 300x250 2025 Home

ΜΙΝΕΤΤΑ 300x250 banner ΗP

ARAG 300x250 HP

INTERLIFE 300x250 2021 Home

New Poseidon 300x250 banner FP

CNP-300x250-FP

Αναζήτηση

 

  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΔΙΕΘΝΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ENGLISH

Υπεγράφη το deal 1 δισ. ευρώ μεταξύ Attica Group και Onex

Παρασκευή, 15 Δεκεμβρίου 2023 16:29

Υπεγράφη η συμφωνία μεταξύ της Attica Group και τις Onex Group που αφορά στη δεκαετή συνεργασία των δύο ομίλων για τον εκσυγχρονισμό του στόλου της Attica που θα πραγματοποιηθεί στα ναυπηγεία της Ελευσίνας και της Σύρου και είναι συνολικής αξίας 1 δις ευρώ.

Την συμφωνία υπέγραψαν ο κ. Μάγειρας, εκτελεστικός πρόεδρος της Attica Group, και ο κ. Ξενοκώστας, πρόεδρος και CEO του ομίλου Onex. Η συμφωνία αφορά στην αναβάθμιση των πλοίων του στόλου των εταιρειών της Attica που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την τοποθέτηση μηχανών διπλού καυσίμου, scrubbers, ειδικές βαφές και άλλες «πράσινες» εφαρμογές, αλλά και τη ναυπήγηση νέων πλοίων τα επόμενα χρόνια.

Στην εκδήλωση υπογραφής παρευρέθηκαν ο υπουργός Εργασίας, Άδωνις Γεωργιάδης, ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, ο υπουργός Ναυτιλίας, Χρήστος Στυλιανίδης, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Νίκος Παπαθανάσης, και ο Αμερικανός Πρέσβης, Τζορτζ Τσούνης.

Χρ. Στυλιανίδης: «Υλοποιούμε τον κοινό στόχο για μια βιώσιμη, ανταγωνιστική και πράσινη ναυτιλία»

«Έλεγχος κατά αντί παραβολή

Κύριε Πρέσβη,

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Κύριε Πρόεδρε της Attica Group,

Κύριε Πρόεδρε του Ομίλου Εταιρειών ONEX,

Εγώ θα πω μερικά λόγια, από πλευράς Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, γιατί είναι μια μεγάλη μάχη που δίνουμε και σε ευρωπαϊκό επίπεδο και σε διεθνές, για το πως θα μπορέσουμε να περάσουμε θέσεις για τα μεγάλα ζητήματα της «πράσινης μετάβασης». Η σημερινή υπογραφή αυτού του Μνημονίου και οι συνεργασίες, δεν είναι απλώς μία σημαντική εξέλιξη σε μια συλλογική προσπάθεια να εκσυγχρονιστεί ο ελληνικός στόλος, αλλά είναι ένα παράδειγμα προς μίμηση. Εμείς θα το παρουσιάσουμε και σε διάφορα διεθνή φόρα για το πώς, μέσα από αυτή την συνεργασία, θα περπατήσουμε όλοι μαζί ώστε να επιτύχουμε την «πράσινη» μετάβαση. Να υλοποιήσουμε τον κοινό στόχο μιας βιώσιμης ρεαλιστικής ναυτιλίας, για να ξέρει η αγορά που πάει, αλλά και μιας «πράσινης» ναυτιλίας.

Ο Πρωθυπουργός, το είχε θέσει και στο COP27, αλλά και φέτος στην ομιλία στο COP28 είπε ότι πρέπει να είμαστε όντως πρωτοποριακοί, αλλά την ίδια στιγμή και ρεαλιστές. Και ακριβώς αυτό το Μνημόνιο, αυτή η συνεργασία, έχει αυτά τα δύο στοιχεία. Με ισορροπημένο και ορθολογικό τρόπο, με αναπτυξιακό πρόσημο φέρει οικονομικά οφέλη για όλους μας, στο πλαίσιο της οικονομίας κλίματος. Η ναυτιλία μέσα από αυτή τη συμφωνία, η ελληνική ναυτιλία, ένα από τα μεγάλα μας «assets», ίσως το μεγαλύτερο, γίνεται ακόμα πιο ανταγωνιστική. Αυτό το τόνισαν και οι δύο συνάδελφοι Υπουργοί και πρέπει να το λάβουμε σοβαρά υπόψη μας και να το περάσουμε και στον κόσμο.

Η σημερινή υπογραφή δεν είναι εσωτερική υπόθεση. Είναι υπόθεση ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας, της ελληνικής οικονομίας και της ευρωπαϊκής ναυτιλίας. Γιατί με τέτοιες ενέργειες θα μπορέσουμε να προσελκύσουμε, όπως είπε κι ο Άδωνις Γεωργιάδης, νέες ιδιωτικές επενδύσεις, να φέρουμε και να χτίσουμε ελληνικά πλοία, γιατί μόνο έτσι αυτή η επένδυση θα αξίζει τον κόπο και θα έχει οφέλη.

Εξαιτίας όλων αυτών που συμβαίνουν στη χώρα - και θέλω να το τονίσω αυτό φαίνεται ότι η Ελλάδα πρωταγωνιστεί ως επενδυτικός προορισμός και ως μία χώρα που έχει αξιόπιστο γεωπολιτικό πρόσημο. Έτσι μας δίνεται η δυνατότητα, σε μεγάλους διεθνείς οργανισμούς, όπως ο ΙΜΟ, να μπορέσουμε να διατηρήσουμε την πρώτη θέση. Κερδίσαμε σε μία δύσκολη μάχη, εξαιτίας των γεωπολιτικών εξελίξεων, την πρώτη θέση ξανά στον IΜΟ, στον Παγκόσμιο Οργανισμό Ναυτιλίας. Αυτό δείχνει ότι το ένα δένει με το άλλο και πως αυτή η κυβέρνηση συγκεντρώνει συλλογικές δυνάμεις που αποδίδουν σε όλα τα επίπεδα.

Αυτός ο στρατηγικός στόχος δημιουργεί τις δυνατότητες για να ανταποκριθούμε επαρκώς στις νέες προκλήσεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, το FuelEU Maritime και το EU Emissions Trading System (ETS). Μεγάλες προκλήσεις και στο Συμβούλιο Υπουργών της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπου καταφέραμε για πρώτη φορά και περάσαμε την ελληνική θέση που συνδέει τις ευρωπαϊκές προκλήσεις με τους στόχους που έχει ο ΙΜΟ. Ήταν πάρα πολύ δύσκολος στόχος και επαναλαμβάνω ότι αυτό το Μνημόνιο Συνεργασίας μας δίνει ένα ακόμα εργαλείο, ένα ακόμα επιχείρημα για να συνεχίσουμε αυτήν την προσπάθεια.

Κλείνοντας, χαιρετίζω αυτή τη συνεργασία, αυτό το Μνημόνιο. Όλοι μαζί θα είμαστε δίπλα έτσι ώστε αυτή η συνεργασία να κρατηθεί και καθημερινά να πετυχαίνει συγκεκριμένα πρακτικά αποτελέσματα.

Σας ευχαριστώ πολύ».

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Η EY Ελλάδος σύμβουλος του Ομίλου Grimaldi στην εξαγορά του 67% του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας

Μικρή αύξηση της δύναμης του εμπορικού στόλου τον Οκτώβριο

επιστροφή στην κορυφή

Σχετικά Άρθρα

  • ONEX και Interamerican: Ανανέωση συνεργασίας για παροχή άμεσης ιατρικής βοήθειας στους κατοίκους της Σύρου
  • Attica Group: Στα 756,9 εκατ. ευρώ ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών το 2025
  • ONEX – Hanwha Ocean: Ιστορική για την αμυντική ναυπηγική συμφωνία
  • Attica Group: Σε πλήρη εξέλιξη το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου μέσω πώλησης 6 παλαιότερων πλοίων και αγοράς 3 νέων πλοίων

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

  • Aviva to rebrand Probitas 1492 as ‘Aviva Syndicates’
  • Roche Diagnostics Hellas: Διαθέσιμη και στην Ελλάδα η πρώτη εξέταση αίματος που μπορεί να συμβάλει στον αποκλεισμό του Αλτσχάιμερ
  • ΕΑΕΕ: Πάνω από 13.000 περιπτώσεις ασφαλιστικής απάτης τη διετία 2023 - 2024
  • PPA S.A. Receives the Diversity Label from the Ministry of Social Cohesion and Family Affairs
  • Η Εθνική Ασφαλιστική στο 2ο NatCat Summit: Η πρόληψη και η ανθεκτικότητα στο επίκεντρο της διαχείρισης φυσικών κινδύνων
  • Σε κλοιό ακραίου καύσωνα η Ευρώπη: Έως 44°C ο υδράργυρος, κλειστά σχολεία, συναγερμός για την υγεία

Copyright ©2026 e-Asfalistiki


main version