Θ. Βενιάμης: Θέλουμε να προσελκύσουμε τους νέους στο ναυτικό επάγγελμα
Σάββατο, 10 Ιουλίου 2021 15:17Όραμά μας είναι να προσελκύσουμε τους νέους στο ναυτικό επάγγελμα και τα ελληνόκτητα πλοία να είναι γεμάτα Έλληνες ναυτικούς, τόνισε ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης σε διαδικτυακή εκδήλωση που διοργάνωσε το Συμβούλιο Διεθνών Υποθέσεων με θέμα: "Η Διάσταση της Ναυτιλίας".
Ο ίδιος δήλωσε πως η ελληνική σημαία θα γίνει και πάλι ανταγωνιστική και η εξέλιξη αυτή θα μας κάνει όλους υπερήφανους.
«H ελληνική σημαία πρέπει να ανακτήσει την ανταγωνιστικότητάς της για να προσελκύσει πίσω ένα μεγαλύτερο μερίδιο της ελληνικής πλοιοκτησίας. Πρόσφατα έγιναν αρκετές διορθωτικές κινήσεις που ανέκοψαν το κύμα φυγής από το νηολόγιο αλλά χρειάζονται και άλλες βελτιώσεις διοικητικού χαρακτήρα για να μπορέσει να αποκτήσει πάλι αίγλη», τόνισε ο κ. Βενιάμης.
Απευθυνόμενος τους συνομιλητές του καθηγητές Άγγελο Κότιο, Μαρία Μποϊλέ, Ιωάννη Στιβακτή, Κωνσταντίνα Μπότσιου και Αριστοτέλη Τζιαμπίρη, εξέφρασε την εκτίμηση ότι κάθε χρονιά το νηολόγιο θα δυναμώνει καθώς περισσότερα πλοία θα υψώνουν ελληνική σημαία «γιατί θα είμαστε 100% ανταγωνιστικοί με τις άλλες σημαίες».
Ο κ. Βενιάμης απέδωσε την αισιοδοξία του για αλλαγή ρότας στο ελληνικό νηολόγιο που έχανε μέχρι πρότινος πλοία, στις θεσμικές αλλαγές που έγιναν πρόσφατα και σε ορισμένες ακόμη που ετοιμάζονται, προκειμένου το υπό ελληνική σημαία πλοίο να είναι πλήρως ανταγωνιστικό με αυτό που φέρει άλλη σημαία.
Ανέφερε ότι η ΕΕΕ έχει ξεκινήσει μια συντονισμένη προσπάθεια, ενημέρωσης και προσέλκυσης των νέων, απευθύνοντας πρόσκληση να έρθουν κοντά "σε μια θάλασσα ευκαιρίες".
Ο πρόεδρος της ΕΕΕ επεσήμανε επίσης την κοινή προσπάθεια του υπουργείου Ναυτιλίας του ιδρύματος Ευγενίδου και της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και άλλων φορέων για τον εκσυγχρονισμό και εναρμόνιση με τις σύγχρονη εποχή του προγράμματος σπουδών για τους αξιωματικούς των Δημοσίων Σχολών Εμπορικού Ναυτικού.
Για την ελληνική ναυτιλία τόνισε ότι έχει διαχρονικά χρήση τη χώρα μας σε σύγχρονο ναυτιλιακό και εμπορικό σταυροδρόμι των Ηπείρων.
«Η Βαλκανική ενδοχώρα και ευρύτερος χώρος της εγγύς ανατολής αλλά και η προώθηση του κινεζικού εμπορίου στην Ευρώπη μέσω της Ελλάδος συνηγορούν υπέρ της σύμπραξης ενός μεγάλου σύγχρονου στόλου και ανταγωνιστικών ναυτιλιακών υπηρεσιών στη χώρα μας. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η προσέλκυση και εγκατάσταση περισσότερων ελληνικών και ξένων ναυτιλιακών επιχειρήσεων και εταιρειών στην Ελλάδα αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την δημιουργία προστιθέμενης αξίας», ανέφερε. Επίσης χαρακτήρισε καλοδεχούμενη την Cosco αλλά ζήτησε να αφήσει και το ελληνικό ναυτιλιακό Cluster να επιβιώσει.
«Το cluster είναι πηγή ζωής και πρέπει να συνεχιστεί. Μετά την εκκίνηση και των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά θα είναι πολύ χρήσιμο για την εμπορική ναυτιλία και την ακτοπλοΐα», συμπλήρωσε.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
- Howden strengthens credit risk capabilities in Europe with Granular Investments acquisition
- ΔΑΑ: Αυξημένη κίνηση και δρομολόγια και τον Μάιο - Στους 11,62 εκατ. επιβάτες το πεντάμηνο
- Ανάπτυξη 2,2% της ελληνικής οικονομίας στο α΄ τρίμηνο
- Παρέμβαση Ε.Ε.Α.: Αυξήσεις στα μισθώματα από εταιρείες leasing με αμφισβητήσιμη αιτιολόγηση
- Στις 24 Ιουνίου η Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση του ΣΕΒ
- BYD: Το νέο ηλεκτρικό DOLPHIN SURF στο Golden Hall