Αγορές πλοίων το 2020: Πρώτοι στις επενδύσεις οι Έλληνες εφοπλιστές
Κυριακή, 17 Ιανουαρίου 2021 14:36Παρά τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες, που διαμορφώθηκαν το 2020 λόγω της πανδημίας, οι Έλληνες εφοπλιστές δεν πτοήθηκαν και συνέχισαν τις αγοραπωλησίες πλοίων και μάλιστα τα ποσά που διέθεσαν ήταν αυξημένα κατά 11,4% σε σύγκριση με το 2019, αλλά μειωμένα κατά 25,5% σε σύγκριση με το 2018.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Αllied Shipping, οι Έλληνες εφοπλιστές δαπάνησαν 3,5 δισ. δολάρια έναντι 3,1 δισ. δολαρίων το 2019 και 4,7 δισ. το 2018. Συνολικά, αγόρασαν 233 πλοία όλων των τύπων έναντι 219 πλοίων το 2019 και 292 το 2018. Εξ αυτών, τα 147 είναι φορτηγά, τα 61 δεξαμενόπλοια, τα δεκαέξι containerships, τα τρία υγραεριοφόρα και τα έξι άλλου τύπου.
Μετά τους Έλληνες στη δεύτερη θέση είναι οι Κινέζοι, οι οποίοι διέθεσαν 2,7 δισ. δολάρια για την αγορά 179 πλοίων εκ των οποίων 109 είναι φορτηγά, 42 δεξαμενόπλοια, δώδεκα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και άλλα δεκαοκτώ διαφόρων τύπων.
Παγκοσμίως, το 2020 τα κεφάλαια που επένδυσαν οι ναυτιλιακές εταιρείες για αγορά πλοίων ήταν μειωμένα κατά 9% σε σύγκριση με το 2019, ήτοι 17 δισ. δολάρια έναντι 18,7 δισ. δολαρίων.
Σε ό,τι αφορά τον αριθμό πλοίων, αγοράστηκαν 1.214 έναντι 1.408 το 2019, αριθμός που είναι μειωμένος κατά 13,5%. Εξ αυτών, 557 είναι φορτηγά που έχουν και τη μερίδα του λέοντος, 377 δεξαμενόπλοια, 133 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, 37 υγραεριοφόρα και τα άλλα 110 είναι διαφόρων τύπων.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
- Howden strengthens credit risk capabilities in Europe with Granular Investments acquisition
- ΔΑΑ: Αυξημένη κίνηση και δρομολόγια και τον Μάιο - Στους 11,62 εκατ. επιβάτες το πεντάμηνο
- Ανάπτυξη 2,2% της ελληνικής οικονομίας στο α΄ τρίμηνο
- Παρέμβαση Ε.Ε.Α.: Αυξήσεις στα μισθώματα από εταιρείες leasing με αμφισβητήσιμη αιτιολόγηση
- Στις 24 Ιουνίου η Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση του ΣΕΒ
- BYD: Το νέο ηλεκτρικό DOLPHIN SURF στο Golden Hall