Σε ασφαλιστικά μετρά κατά του ΤΑΙΠΕΔ προχώρησαν οι κάτοικοι του Δήμου Αλίμου για την εκχώρηση της Μαρίνας Αλίμου σε επενδυτές, καθώς, σύμφωνα με τους πρώτους, μεμια σειρά αυθαίρετων πράξεων και νομοθετικών πρωτοβουλιών και χωρίς να προηγηθεί οποιαδήποτε διαβούλευση ή έστω ενημέρωσή τους, το ΤΑΙΠΕΔ, σε συνεργασία με τον Δήμο Αλίμου, τους αιφνιδίασε.
Πιο συγκεκριμένα καταγγέλλουν:
- Τις ημέρες των διακοπών, τον Αύγουστο του 2018 ανέτρεψαν με το Προεδρικό διάταγμα (Π.Δ ΦΕΚ ΑΑΠ 172 2018) το καθεστώς της Μαρίνας που ίσχυε εδώ και 15 χρόνια και το οποίο προέβλεπε τη ΜΙΣΗ δόμηση (9.000 τ.μ) από αυτήν που επιβάλλεται σήμερα.
- Σε όλη την έκταση της μαρίνας (227 περίπου στρέμματα) προβλέπεται δόμηση περίπου 19.000 τμ., ίσον, δηλαδή, με 20 τετραώροφες πολυκατοικίες.
- Το ύψος των κτιριακών αυτών όγκων θα προσμετράται όχι όχι από το φυσικό έδαφος αλλά από το διαμορφωμένο έδαφος (το μπαζωμένο δηλαδή) με αποτέλεσμα το ύψος των κτιρίων αυτών να φτάνει τα 16.5 μέτρα.
- Το συμπαγές αυτό υψηλό τείχος θα δημιουργήσει ένα φράγμα για το φυσικό αερισμό του δήμου αλλά και της ευρύτερης περιοχής.
- Σε απόσταση αναπνοής από τα σπίτια προβλέπεται η χρήση ελικοδρομίου, υδατοδρομίου, πύργος ελέγχου 12 μέτρων, καθώς και δεξαμενές καυσίμων και αποβλήτων. Όλα αυτά, μερικά μέτρα από την πλαζ και τις παιδική χαρές σε έκταση μόλις δύο στρεμμάτων.
- Ο υπερδιπλασιασμός της δόμησης, η μείωση του πρασίνου και η καταστροφή του υπάρχοντος περιβάλλοντος υπέρ της αλόγιστης δόμησης δεν τεκμηριώνονται και συνεπώς παραβιάζονται οι αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης.
- Αξίζει να σημειωθεί επίσης το γεγονός πως εκδόθηκε άδεια λειτουργείας της Μαρίνας Αλίμου χωρίς προηγουμένως να έχει εγκριθεί σχετική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων –ΜΠΕ με στόχο α. Την παράκαμψη της σημαντικότατης διαδικασίας της διαβούλευσης με το ενδιαφερόμενο κοινό, δηλαδή τους κατοίκους, και β. τη δημιουργία τετελεσμένων.
Δείγμα του τι προηγήθηκε στη συναλλαγή του ΤΑΙΠΕΔ με το Δήμαρχο του Αλίμου είναι το εξής: Ο δήμος παραιτήθηκε από τα ένδικα μέσα που ο ίδιος είχε ασκήσει κατά της παρανόμως χορηγηθείσης άδειας λειτουργίας της Μαρίνας.
Στη συνέχεια ακόμη πιο προκλητικά υπέγραψε ο κ. Δήμαρχος με το ΤΑΙΠΕΔ σύμφωνο συνεργασίας, με το οποίο αποδέχεται να μη προσφύγει σε ένδικα μέσα ποτέ έναντι αυτονοήτων ανταλλαγμάτων, δηλαδή να πληρώνει η Μαρίνα δημοτικά τέλη και να διατηρηθεί το εκεί ευρισκόμενο δημοτικό κολυμβητήριο.
Οι πολίτες του Αλίμου, αλλά και των όμορων δήμων, καλούν τους κατοίκους του λεκανοπέδιου να προστατέψουν το περιβάλλον, να εμποδίσουν με κάθε νόμιμο τρόπο όσους αποφάσισαν ερήμην τους να οδηγήσουν σε ασφυξία της περιοχή. Μια περιοχή που σε πολύ λίγο καιρό θα βρεθεί ανάμεσα σε δυο φαραωνικά εργοτάξια που θα αλλάξουν αποφασιστικά τη ζωή τους. Οι κάτοικοι δεν λένε όχι σε όλα, δεν λένε όχι στην λελογισμένη ανάπτυξη της Μαρίνας. Λένε όχι στο παράλογο τείχος που θα υψωθεί και τα χιλιάδες παράνομα κυβικά μέτρα τσιμέντου. Οι δημότες καλούν σε μια ακόμη συγκέντρωση τους συμπολίτες τους και κάθε ενδιαφερόμενο για το περιβάλλον την Τρίτη, 21 Μαΐου 2019, στις 19.00 στο θεατράκι δίπλα στη μεγάλη παιδική χαρά της ακτής.



