Ξεκινά από αύριο Δευτέρα, 4 Φεβρουαρίου, η λειτουργία της νέας σελίδα του Εθνικού Κτηματολογίου, με την οποία οι πολίτες θα μπορούν να υποβάλλουν τη δήλωση κτηματογράφησης. Σύμφωνα με το φορέα, και όπως αναφέρει η εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος», υπάρχει και η επιλογή η απεικόνιση να είναι τρισδιάστατη, βασισμένη σε αεροφωτογραφίες του 2016 με ευκρίνεια 25 εκατοστών, προκειμένου οι ιδιοκτήτες να μπορούν να εντοπίσουν την περιουσία τους, ακόμα και αν αυτή βρίσκεται σε μη προσβάσιμα σημεία.
Ειδικότερα, έχει προβλεφθεί σχετική εφαρμογή με την οποία ακολουθείται ο κάτοχος του τηλεφώνου και την ώρα που περπατάει πάνω στην ιδιοκτησία του μπορεί να επιλέξει την κορυφή και έπειτα το τέρμα της, στη συνέχεια να πατήσει «ολοκλήρωση και αποθήκευση» και σε e-mail να του έρθει όλη η ψηφιοποίηση που έκανε.
Τα γραφεία εξυπηρέτησης
Μέσα στο επόμενο μήνα αναμένεται να ανοίξουν τα δύο μεγάλα γραφεία Κτηματογράφησης. Πρώτα πρόκειται να ανοίξει το γραφείο στη Θεσσαλονίκη στο κέντρο της πόλης, επί της οδού 26η Οκτωβρίου 90, στο Εμπορικό Κέντρο Porto Center. Στο γραφείο που θα ανοίξει το επόμενο διάστημα θα εξυπηρετούνται οι περιοχές Ξάνθη, Δράμα, Χαλκιδική, Καστοριά και Φλώρινα.
Αμέσως μετά θα ανοίξει το γραφείο της Αθήνας, που θα λειτουργήσει στο Ολυμπιακό Κέντρο Γαλατσίου (επί της Λ. Βεΐκου 137) και θα εξυπηρετεί τις Περιφέρειες Ηπείρου, Θεσσαλίας, Ιονίων Νήσων, Δυτικής Ελλάδας, Στερεάς Ελλάδας, Πελοποννήσου, Βορείου και Νοτίου Αιγαίου, αλλά και Κρήτης. Εκτιμάται πως και τα δύο γραφεία θα λειτουργήσουν τουλάχιστον 6 μήνες.
Η καταχώρηση της δήλωσης γίνεται μέσω των κωδικών του TAXISnet, με τον εντοπισμό του ακινήτου να είναι υποχρεωτικός γατί σε διαφορετική περίπτωση επέρχονται οι κατά νόμο προβλεπόμενες κυρώσεις.
Με την οριστική υποβολή της δήλωσης γίνεται και η πληρωμή, στην οποία οι πολίτες θα κληθούν να καταβάλουν 35 ευρώ ανά ιδιοκτησιακό δικαίωμα και 20 ευρώ για τους βοηθητικούς χώρους, ενώ στις αγροτικές περιοχές αν το ίδιο άτομο έχει περισσότερα δικαιώματα στον ίδιο δήμο, τότε θα πληρώσει μόνο δύο φορές το «κτηματόσημο».



