Σε επιστολή του προς τον πρωθυπουργό της Νορβηγίας, ο Ντόναλντ Τραμπ σημειώνει ότι δεν αισθάνεται πλέον την υποχρέωση να σκέφτεται αποκλειστικά την ειρήνη, αν και αυτή έχει πρωταρχική σημασία, αφού η Επιτροπή Νόμπελ δεν του απένειμε το βραβείο Ειρήνης.
Νωρίτερα, ο Αμερικανός πρόεδρος ανήρτησε επίσης στο Truth Social:
«Το ΝΑΤΟ λέει στη Δανία εδώ και 20 χρόνια ότι "πρέπει να απομακρύνετε τη ρωσική απειλή από τη Γροιλανδία". Δυστυχώς, η Δανία δεν μπόρεσε να κάνει τίποτα για αυτό. Τώρα ήρθε η ώρα και θα γίνει!!!».
Ο Τραμπ έχει επανειλημμένως επιμείνει ότι δεν θα συμβιβαστεί με τίποτε λιγότερο από την απόκτηση της κυριότητας της Γροιλανδίας, αυτόνομης επικράτειας της Δανίας. Οι ηγέτες τόσο της Δανίας όσο και της Γροιλανδίας έχουν επιμείνει ότι το νησί δεν πωλείται και δεν επιθυμεί να αποτελέσει μέρος των Ηνωμένων Πολιτειών.
Από την πλευρά του, ο Νορβηγός πρωθυπουργός δήλωσε ότι «η ανακοίνωση του Τραμπ για την εφαρμογή δασμών λόγω Γροιλανδίας είναι απαράδεκτη», ωστόσο «η Nορβηγία δεν εξετάζει αντίμετρα σε βάρος των αμερικανικών εισαγωγών».
«Πιστεύω ότι πρέπει να το σκεφτούμε καλά προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο ενός εμπορικού πολέμου με ανεξέλεγκτη πορεία. Κάτι τέτοιο δεν συμφέρει κανέναν», δήλωσε ο Γιούνας Γκαρ Στόρε, στο τηλεοπτικό δίκτυο NRK.
«Δεν είναι κάτι που εξετάζουμε προς το παρόν, όχι», συμπλήρωσε ο ίδιος, απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τη λήψη αντίμετρων μετά τις απειλές του Ντόναλντ Τραμπ να επιβάλει δασμούς εναντίον ευρωπαϊκών χωρών, που αντιτίθενται στις φιλοδοξίες του να αποκτήσει τη Γροιλανδία.



