Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν δήλωσε πως θα συμμετάσχει στη συνάντηση που θα έχουν αύριο Δευτέρα στον Λευκό Οίκο ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ και ο Ουκρανός ομόλογός του Βολοντίμιρ Ζελένσκι. Στη συνάντηση αυτή έχουν προσκληθεί και Ευρωπαίοι ηγέτες.
«Κατόπιν αιτήματος του προέδρου Ζελένσκι, θα συμμετάσχω σε συνάντηση με τον πρόεδρο Τραμπ και άλλους Ευρωπαίους ηγέτες στον Λευκό Οίκο», τόνισε η φον ντερ Λάιεν με ανάρτησή της στο Χ.
Όπως έγινε γνωστό η πρόεδρος της Κομισιόν και ο Ουκρανός πρόεδρος θα συμμετάσχουν σε έκτακτη συνάντηση Ευρωπαίων ηγετών. Στις 16:00 (ώρα Ελλάδας) αναμένεται να διεξαχθεί σήμερα βιντεοδιάσκεψη ηγετών των χωρών που συγκροτούν την αποκαλούμενη «Συμμαχία των Προθύμων», χωρών συμμάχων του Κιέβου, όπως ανακοίνωσε το Παρίσι.
Ο Γερμανός Καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς επιβεβαίωσε ότι θα ταξιδέψει στην Ουάσιγκτον τη Δευτέρα, προκειμένου να συμμετάσχει στις συνομιλίες μεταξύ του Ζελένσκι και του Τραμπ, σύμφωνα με νέα ανακοίνωση της Ομοσπονδιακής Κυβέρνησης της Γερμανίας.
«Το ταξίδι θα χρησιμεύσει ως ευκαιρία ανταλλαγής πληροφοριών με τον Πρόεδρο των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, μετά τη συνάντησή του με τον Ρώσο Πρόεδρο, Βλαντίμιρ Πούτιν, στην Αλάσκα», δηλώνει ο εκπρόσωπος του Καγκελάριου.
«Ο Καγκελάριος Μερτς θα συζητήσει την πορεία των ειρηνευτικών προσπαθειών με τους αρχηγούς κρατών και κυβερνήσεων, υπογραμμίζοντας το ενδιαφέρον της Γερμανίας για μια ταχεία ειρηνευτική συμφωνία στην Ουκρανία».
Χθες Σάββατο, ο Γερμανός υπουργός Εξωτερικών Γιόχαν Βάντεφουλ δήλωσε πως Ευρωπαίοι ηγέτες θα αποφασίσουν μέσα στην ημέρα αν θα συνοδεύσουν τον Ζελένσκι στην Ουάσινγκτον για τη συνάντησή του με τον Τραμπ.



