Παράταση της μεταβατικής περιόδου μετά το Brexit έως και δύο χρόνια, μέχρι τον Δεκέμβριο του 2022, πρότεινε ο επικεφαλής διαπραγματευτής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Μισέλ Μπαρνιέ.
Σύμφωνα με τους «Financial Times», εξετάξεται η επιμήκυνση της μεταβατικής περιόδου, κατά την οποία η Βρετανία θα λειτουργεί σαν μέλος της ΕΕ δίχως να έχει δικαίωμα ψήφου στους κοινοτικούς θεσμού. Αυτό σημαίνει πως Λονδίνο και Βρυξέλλες θα έχουν περισσότερο χρόνο για να διαπραγματευτούν τη μελλοντική εμπορική σχέση τους.
Η Τερέζα Μέι, πρωθυπουργός του Ηνωμένου Βασιλείου, δήλωσε τον Οκτώβριο πως θα επιδιώξει επιμήκυνση της μεταβατικής περιόδου κατά λίγους μήνες. Σύμφωνα με τους FT, o κ. Μπαρνιέ επεσήμανε στους μόνιμους αντιπροσώπους της ΕΕ τη ρευστότητα της κατάστασης στο Λονδίνο, όπου η κα Μέι μάχεται για να σώσει την προκαταρκτική συμφωνία για τους όρους εξόδου και συνάμα να παραμείνει στην πρωθυπουργία.
Υπογράμμισε, όμως, στους Ευρωπαίους πρεσβευτές πως δεν υπάρχει ανάγκη να «ξανανοίξουν» το κείμενο της προκαταρκτικής συμφωνίας, ενδεχόμενο που οι ηγέτες ΕΕ ούτως ή άλλως φαίνεται να έχουν απορρίψει.



