Την απόσυρση του Ν/Σ για τη Δευτεροβάθμια Περίθαλψη ζητούν οι εκπρόσωποι του Πανυγιειονομικού Μετώπου που συγκάλεσε ο ΙΣΑ
Τετάρτη, 30 Νοεμβρίου 2022 19:16Την απόσυρση του Νομοσχεδίου για τη «ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ, ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΑΤΡΟΥΣ ΚΑΙ ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟΥΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ», ζητεί το Πανυγιειονομικό Μέτωπο που συγκάλεσε εκτάκτως σήμερα ο ΙΣΑ, με τη συμμετοχή εκπροσώπων των Επαγγελματικών και Επιστημονικών Ενώσεων και των Συλλόγων Ασθενών. Εκφράστηκε η ομόφωνη αντίθεση στις ρυθμίσεις του Νομοσχεδίου και ειδικά στο άρθρο 10, το οποίο αλλάζει το βασικό πυρήνα του δημόσιου συστήματος υγείας που είναι η δωρεάν και ελεύθερη πρόσβαση των ασθενών στις δομές υγείας. Όπως τονίστηκε από τους συμμετέχοντες, οι αλλαγές αυτές αποβαίνουν τόσο εις βάρος του ασθενή στον οποίο μετακυλύεται το κόστος, όσο και εις βάρος του γιατρού, στον οποίο επιβάλλεται υπερεργασία, για να μπορέσει να επιβιώσει.
Παράλληλα, συζητήθηκε το θέμα του προσωπικού ιατρού και επισημάνθηκε ότι πρέπει να γίνουν βελτιώσεις, ενώ ζητήθηκε η ενίσχυση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας και η στήριξη των γιατρών και των Φορέων της ΠΦΥ που με αυταπάρνηση έδωσαν τη μάχη ενάντια στην πανδημία. Επισημάνθηκε η ανάγκη να καταργηθεί το άδικο μέτρο του Claw Back που οδηγεί στο λουκέτο τους κλινικοεργαστηριακούς ιατρούς και τα ιατρεία της γειτονιάς. Επίσης διατυπώθηκε η στήριξη στις κινητοποιήσεις που έχουν προκηρύξει οι Ιατρικοί Σύλλογοι και οι Ενώσεις των Νοσοκομειακών Ιατρών, μεταξύ των οποίων είναι η συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τη Βουλή την Πέμπτη 1η Δεκεμβρίου και στη συνέχεια, η σύσκεψη στα γραφεία του ΙΣΑ στις 3.30 μ.μ.
Ο Πρόεδρος του ΙΣΑ, Γιώργος Πατούλης, μεταξύ άλλων τόνισε:
« Διεκδικούμε υψηλού επιπέδου υπηρεσίες υγείας για όλους τους πολίτες, ανεξάρτητα της οικονομικής τους δυνατότητας. Το Εθνικό Σύστημα Υγείας πρέπει να ενισχυθεί με προσωπικό και όχι να αποδυναμωθεί περαιτέρω με την υπερεργασία των σκληρά εργαζόμενων και κακώς αμειβόμενων ιατρών του. Ζητούμε την ενίσχυση της δημόσιας υγείας, με προσλήψεις προσωπικού και αύξηση των μισθών στα ευρωπαϊκά επίπεδα. Ο γιατρός θα πρέπει να αμείβεται επαρκώς, για να μπορεί να επιβιώσει και να ασκεί το εκπαιδευτικό του έργο. Μόνο μια τέτοια πολιτική θα κρατήσει τους Έλληνες γιατρούς στη χώρα μας και θα σταματήσει την μετανάστευση του υψηλά εξειδικευμένου ιατρικού προσωπικού. Θα πρέπει άμεσα να παγώσει κάθε νομοθετική ρύθμιση και να ξεκινήσει διάλογος με τους Φορείς, με στόχο τη μεταρρύθμιση του Συστήματος Υγείας, σε νέες βάσεις».
Σχετικά Άρθρα
- ΙΣΑ και 9 Φορείς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Φροντίδας Υγείας απέστειλαν επιστολή διαμαρτυρίας για το clawback στον Υφ. Οικονομικών
- Ο ΙΣΑ εκφράζει την έντονη αντίθεσή του στην τροπολογία του Υπ. Υγείας που περιορίζει την πρόσβαση των ασθενών στον εξειδικευμένο ιατρό
- ΙΣΑ: Ο μηχανισμός του clawback έχει εξαντλήσει τα όρια αντοχής των παρόχων υγείας
- Επιστολή του ΙΣΑ στον Υπουργό Εθνικής Άμυνας με αίτημα τη χορήγηση αναβολής σε κάθε ιατρό που βρίσκεται σε αναμονή για την έναρξη ή ολοκλήρωση της ειδικότητας
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
-
Aviva to rebrand Probitas 1492 as ‘Aviva Syndicates’ -
Roche Diagnostics Hellas: Διαθέσιμη και στην Ελλάδα η πρώτη εξέταση αίματος που μπορεί να συμβάλει στον αποκλεισμό του Αλτσχάιμερ -
ΕΑΕΕ: Πάνω από 13.000 περιπτώσεις ασφαλιστικής απάτης τη διετία 2023 - 2024 -
PPA S.A. Receives the Diversity Label from the Ministry of Social Cohesion and Family Affairs -
Η Εθνική Ασφαλιστική στο 2ο NatCat Summit: Η πρόληψη και η ανθεκτικότητα στο επίκεντρο της διαχείρισης φυσικών κινδύνων -
Σε κλοιό ακραίου καύσωνα η Ευρώπη: Έως 44°C ο υδράργυρος, κλειστά σχολεία, συναγερμός για την υγεία