PIRAEUS 300x250 2025 Home

ΜΙΝΕΤΤΑ 300x250 banner ΗP

ARAG 300x250 HP

INTERLIFE 300x250 2021 Home

New Poseidon 300x250 banner FP

CNP-300x250-FP

Αναζήτηση

 

  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΔΙΕΘΝΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ENGLISH

Κ. Σκρέκας: Τα δίκτυα φυσικού αερίου στο μέλλον θα χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά αερίων από ΑΠΕ

Τετάρτη, 28 Σεπτεμβρίου 2022 14:12

«Τα δίκτυα φυσικού αερίου δεν κατασκευάζονται σήμερα μόνο και μόνο για να υποδέχονται και να μεταφέρουν τη διανομή φυσικού αερίου. Τα δίκτυα αυτά, τα επόμενα χρόνια και δεκαετίες, θα μεταφέρουν και θα διανέμουν ανανεώσιμα αέρια όπως το βιομεθάνιο και το πράσινο υδρογόνο», ανέφερε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλου γιατί η κυβέρνηση συνεχίζει την κατασκευή δικτύων φυσικού αερίου στη χώρα.

Ο υπουργός ανέφερε ότι «ήδη ετοιμάζουμε τον Κανονισμό για την παραγωγή και τη χρήση βιομεθανίου στη χώρα μας. Τα δίκτυα αυτά, επίσης, θα μπορούν να μεταφέρουν πράσινο υδρογόνο που θα παράγεται από τις Ανανεώσιμες Πηγές, όπως είναι τα φωτοβολταϊκά, οι ανεμογεννήτριες και οι υδροηλεκτρικές μονάδες».

Με αυτόν τον τρόπο, εξήγησε ο υπουργός, αυτά τα δίκτυα δεν θα απαξιωθούν και δεν θα καταστούν άχρηστα αλλά θα αξιοποιηθούν στο μέλλον όταν σταματήσει η μεταφορά φυσικού αερίου, με τη μεταφορά των ανανεώσιμων αερίων.

Επισήμανε, πως είναι καλύτερο να χρησιμοποιούμε το βιομεθάνιο κατευθείαν και όχι να το μετατρέπουμε σε ηλεκτρική ενέργεια, καθώς χάνεται ένα μέρος της ενέργειας, πολύ περισσότερο όταν αυτή μετά την μετατρέπουμε σε θερμική γιατί χάνεται ένα ακόμη επιπρόσθετο ποσοστό ενέργειας. Για αυτό είναι καλύτερα να χρησιμοποιούμε απευθείας το βιομεθάνιο για τη θέρμανση των σπιτιών ή τη βιομηχανία και την βιομηχανία μας, τόνισε ο υπουργός.

Ο κ. Σκρέκας επισήμανε πως η κατασκευή αυτών των δικτύων φυσκού αερίου γίνεται με χρήματα των Ευρωπαίων φορολογουμένων, από το ΕΣΠΑ και είναι σημαντικό αυτά τα χρήματα να αξιοποιηθούν και να μη χαθούν, και οι υποδομές αυτές που έχουν ξεκινήσει να γίνονται πριν από την κρίση, να συνεχιστούν και να ολοκληρωθούν.

Ερωτηθείς για τις πολυκατοικίες που έχουν μετατρέψει τους καυστήρες θέρμανσης από πετρέλαιο σε φυσικό αέριο, ο υπουργός αναγνώρισε πως μια εκ νέου μετατροπή είναι ανέφικτη καθώς δεν υπάρχουν οι παλαιές υποδομές όπως των κάθετων σωληνώσεων ή των δεξαμενών, γι' αυτό και ως κυβέρνηση επιδοτούμε οριζόντια την κατανάλωση φυσικού αερίου για όλα τα νοικοκυριά με 90 ευρώ τη θερμική μεγαβατώρα, ώστε να περιορίσουμε κατά 40% έως και 50% την τιμή του φυσικού αερίου που φτάνει στον καταναλωτή.

Σχετικά με τη διακοπή της τηλεθέρμανσης, ο υπουργός ανέφερε ότι αυτή σταμάτησε στις περιοχές που υπήρχε γιατί πλέον δεν έχουμε παραγωγή θερμού νερού, όπως υπήρχε τα προηγούμενα χρόνια καθώς έχουν μειωθεί τα λιγνιτικά εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και σήμερα δουλεύουν με γκάζι ως καύσιμο.

Ο υπουργός, παράλληλα, αναφέρθηκε και στο μεγάλο πρόβλημα επιδοτήσεων και κινήτρων που έχει εξαγγείλει ο πρωθυπουργός για κατασκευές φωτοβολταϊκών σε νοικοκυριά, επιχειρήσεις και αγρότες.

Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος, από τη δική του πλευρά, αναρωτήθηκε γιατί από την στιγμή που υπάρχει μια κρίση με το φυσικό αέριο που το έχει κάνει πολύ ακριβό καύσιμο και σε κάθε περίπτωση είναι ένα μεταβατικό καύσιμο, συνεχίζεται η κατασκευή δικτύων φυσικού αερίου. Αντί να χαλάμε τόσα χρήματα για τη συνέχιση κατασκευής αυτών των δικτύων, αναρωτήθηκε ο βουλευτής γιατί δεν δίνουμε την ευκαιρία στους ανθρώπους να βάλουν φωτοβολταϊκά στις στέγες τους από αυτά τα κονδύλια και όχι να τα δίνουμε στους εργολάβους για την κατασκευή δικτύου φυσικού αερίου, που θα τα βρουν οι αρχαιολόγοι μετά από 500 χρόνια και θα μιλούν για τον πολιτισμό μας. Είναι χρήματα, τόνισε ο κ. Κωνσταντινόπουλος που μπορεί να τα δώσουμε για άλλες μορφές ενέργειες όπως είναι η ηλιακή και η αιολική ενέργεια ώστε να αντιμετωπίσουμε μόνιμα και πραγματικά ένα πραγματικό πρόβλημα. Επίσης, ρώτησε «γιατί στην Μεγαλόπολη χαλάστηκε το δίκτυο της τηλεθάρμανσης για να πάμε στο φυσικό αέριο, που ήταν ένα μεταβατικό καύσιμο. Και σήμερα έχετε σταματήσει ένα έργο δικτύου τηλεθέρμανσης 16 εκατ. ευρώ που ήταν από το ΕΣΠΑ, ενώ με την δική σας απόφαση στην Μεγαλόπολη δεν επιτρέπεται καμία άλλη μορφή ενέργειας πλην του φυσικού αερίου».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

ΟΔΔΗΧ: Στο 1,95% η απόδοση στη δημοπρασία εξάμηνων εντόκων έναντι 1,05% του Αυγούστου

Ιρλανδία: Αύξηση των λιανικών πωλήσεων για πρώτη φορά στο τετράμηνο

επιστροφή στην κορυφή

Σχετικά Άρθρα

  • Βουλή: Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τις ΑΠΕ - Παπασταύρου: Πάμε για 1 GW το 2027
  • Aktor: Εξαγορά του 51% της Sun Force Two
  • Κ. Χατζηδάκης: Μέσα στην άνοιξη το χωροταξικό για τον τουρισμό και η διαβούλευση για ΑΠΕ-βιομηχανία - Θέμα ημερών οι παρεμβάσεις για το ενεργειακό κόστος της βιομηχανίας
  • Συνεταιριστική Τράπεζα Ηπείρου: Καλύπτει το 100% των ενεργειακών της αναγκών από ΑΠΕ μέσω virtual net metering

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

  • Aviva to rebrand Probitas 1492 as ‘Aviva Syndicates’
  • Roche Diagnostics Hellas: Διαθέσιμη και στην Ελλάδα η πρώτη εξέταση αίματος που μπορεί να συμβάλει στον αποκλεισμό του Αλτσχάιμερ
  • ΕΑΕΕ: Πάνω από 13.000 περιπτώσεις ασφαλιστικής απάτης τη διετία 2023 - 2024
  • PPA S.A. Receives the Diversity Label from the Ministry of Social Cohesion and Family Affairs
  • Η Εθνική Ασφαλιστική στο 2ο NatCat Summit: Η πρόληψη και η ανθεκτικότητα στο επίκεντρο της διαχείρισης φυσικών κινδύνων
  • Σε κλοιό ακραίου καύσωνα η Ευρώπη: Έως 44°C ο υδράργυρος, κλειστά σχολεία, συναγερμός για την υγεία

Copyright ©2026 e-Asfalistiki


main version