ΕΚΤ: Ο πληθωρισμός κορυφώθηκε τον Νοέμβριο

Δευτέρα, 29 Νοεμβρίου 2021 13:18
ΕΚΤ: Ο πληθωρισμός κορυφώθηκε τον Νοέμβριο

H Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα πιστεύει ότι ο πληθωρισμός στην Ευρωζώνη κορυφώθηκε τον Νοέμβριο, κάτι που σημαίνει ότι θα ήταν πρόωρο να αυξηθούν τα επιτόκια, καθώς οι αυξήσεις των τιμών φαίνεται ότι πιθανότατα θα επιβραδυνθούν το επόμενο έτος, δήλωσε το μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΕΚΤ, Ίζαμπελ Σνάμπελ.

Ο πληθωρισμός θα αποκλιμακωθεί προς το 2% το 2022, δήλωσε η ίδια στο γερμανικό κανάλι ZDF, καθώς οι στενότητες στην προσφορά και οι αυξήσεις των τιμών ενέργειας θα σταθεροποιηθούν.

Τα σημερινά υψηλά επίπεδα αντανακλούν τόσο τις στενότητες στην προσφορά όσο και ένα αποτέλεσμα βάσης που προκύπτει από το γεγονός ότι οι τιμές ήταν χαμηλότερες πέρυσι στο απόγειο της πανδημίας.

«Οι περισσότερες προβλέψεις πράγματι είναι ότι ο πληθωρισμός θα μειωθεί κάτω από το 2%, συνεπώς δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι οι αυξήσεις των τιμών θα γίνουν ανεξέλεγκτες», είπε η Σνάμπελ.

«Αν θεωρούσαμε ότι ο πληθωρισμός θα διαμορφωνόταν μόνιμα πάνω από το 2%, θα αντιδρούσαμε οπωσδήποτε. Ωστόσο, για την ώρα, δεν βλέπουμε ενδείξεις για αυτό», πρόσθεσε.

Videos

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 9
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 9

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 6
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 6

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 4
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 4

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 2
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 2

    • Watch Video