ΒΕΑ: Απαραίτητη η παράταση προθεσμιών για την υλοποίηση και ολοκλήρωση του ΕΣΠΑ 2014-2020 λόγω πανδημίας
Παρασκευή, 22 Ιανουαρίου 2021 13:57Την ανάγκη παράτασης των προθεσμιών υλοποίησης και ολοκλήρωσης των συγχρηματοδοτούμενων έργων του ΕΣΠΑ 2014-2020 ζητεί το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθήνας, με επιστολή του προς τον αρμόδιο υφυπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Γ. Τσακίρη και τους περιφερειάρχες Αττικής, κ. Γ. Πατούλη και Κεντρικής Μακεδονίας κ. Α. Τζιτζικώστα.
Στις αρμόδιες υπηρεσίες του Επιμελητηρίου, έχουν ήδη γίνει δεκάδες παρεμβάσεις διαμαρτυρίας μελών- βιοτεχνών, που αδυνατούν να τηρήσουν τα χρονοδιαγράμματα απορρόφησης των κονδυλίων του ΕΣΠΑ, καθώς οι επιχειρήσεις που πρέπει να συνεργαστούν είναι κλειστές, ή υπολειτουργούν, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Η πλειοψηφία των ξενοδοχείων παραμένουν κλειστά και πολλές μεταποιητικές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν προβλήματα στην λειτουργία τους.
Ως εκ τούτου, οι δικαιούχοι επιδοτήσεων από το ΕΣΠΑ, ζητούν να δοθεί εκ νέου παράταση στις προθεσμίες απορρόφησης των κονδυλίων, όπως είχε γίνει και κατά την πρώτη περίοδο της καραντίνας, την άνοιξη του 2020.
Το Β.Ε.Α. στην επιστολή του, επισημαίνει ότι «δυστυχώς η πανδημία έχει αποβεί σε τροχοπέδη στην πορεία υλοποίησης και απορρόφησης των έργων που έχουν αναλάβει δικαιούχοι στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, με αποτέλεσμα να μην είναι σε θέση να εκπληρώσουν τις δεσμεύσεις απορρόφησης του εγκεκριμένου προϋπολογισμού εντός των τρεχουσών καταληκτικών ημερομηνιών των προγραμμάτων».
Πρόκειται για επιχειρήσεις σε όλη την Ελληνική Επικράτεια, οι οποίες έχουν επιδείξει σημαντική ανθεκτικότητα και προσαρμοστικότητα στις τρέχουσες συνθήκες της πανδημίας, με μακρά και δυναμική πορεία στην παραγωγή, ανάπτυξη και προώθηση στο εσωτερικό και το εξωτερικό, εξαιρετικών προϊόντων και έχουν αναλάβει την υλοποίηση έργων, τόσο στο πλαίσιο των Περιφερειακών Επιχειρησιακών προγραμμάτων, όσο και σε Οριζόντια επιχειρησιακά προγράμματα.
Όπως καταγγέλλουν οι επιχειρήσεις- μέλη μας, υπάρχουν καταληκτικές ημερομηνίες εντός του επόμενου μήνα, οι οποίες είναι αδύνατον να τηρηθούν, ζητώντας παράταση για την απρόσκοπτη απορρόφηση και αξιοποίηση των κονδυλίων του ΕΣΠΑ.
Το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθήνας καλεί την κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο Ανάπτυξης, να δώσει επαρκή χρόνο στις επιχειρήσεις που είναι δικαιούχοι των επιδοτήσεων του ΕΣΠΑ, επισημαίνοντας ότι «Πολλές επιχειρήσεις με καλή επιχειρησιακή επάρκεια, συνέπεια και εμπειρία στην υλοποίηση σύνθετων έργων, αντιμετωπίζουν το ίδιο ζήτημα λόγω της πανδημίας. Πρόκειται για επιχειρήσεις, οι οποίες όχι μόνο δεν θα θέσουν σε κίνδυνο την απορροφητικότητα των πόρων του ΕΣΠΑ αλλά αντιθέτως, θα συμβάλουν σημαντικά στη μέγιστη δυνατή απορρόφηση, κατά τρόπο αποδοτικό και επικερδή για την ελληνική οικονομία και επιχειρηματικότητα».
Σχετικά Άρθρα
- ΒΕΑ: Παράταση έως 30 Οκτωβρίου για την επικαιροποίηση των ΚΑΔ
- Παρέμβαση Σ.Δ.Α.Ε. προς το ΕΕΘ για τον αποκλεισμό των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών από πρόγραμμα ΕΣΠΑ
- Ν. Παπαθανάσης: Νέες δράσεις εκσυγχρονισμού Α.Ε.Ι. μέσω ΕΣΠΑ
- Ν. Παπαθανάσης: 56 εκ. ευρώ μέσω ΕΣΠΑ για την καθολική υλοποίηση της δράσης «Νταντάδες της γειτονιάς»
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
-
Aviva to rebrand Probitas 1492 as ‘Aviva Syndicates’ -
Roche Diagnostics Hellas: Διαθέσιμη και στην Ελλάδα η πρώτη εξέταση αίματος που μπορεί να συμβάλει στον αποκλεισμό του Αλτσχάιμερ -
ΕΑΕΕ: Πάνω από 13.000 περιπτώσεις ασφαλιστικής απάτης τη διετία 2023 - 2024 -
PPA S.A. Receives the Diversity Label from the Ministry of Social Cohesion and Family Affairs -
Η Εθνική Ασφαλιστική στο 2ο NatCat Summit: Η πρόληψη και η ανθεκτικότητα στο επίκεντρο της διαχείρισης φυσικών κινδύνων -
Σε κλοιό ακραίου καύσωνα η Ευρώπη: Έως 44°C ο υδράργυρος, κλειστά σχολεία, συναγερμός για την υγεία