ΣτΕ: Ακύρωσε τον διαγωνισμό Σπίρτζη για τα ηλεκτρονικά διόδια - Καραμανλής: «Ήταν γονατογραφήματα»

Παρασκευή, 01 Νοεμβρίου 2019 09:54

Το ΣτΕ ακύρωσε, σύμφωνα με πληροφορίες, τον διαγωνισμό Σπίρτζη για τα ηλεκτρονικά διόδια στους αυτοκινητοδρόμους μετά από προσφυγή της μειοδότριας Κοινοπραξίας.

Ωστόσο, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μέσα σε ένα εξάμηνο θα προχωρήσει ο ίδιος σε νέο διαγωνισμό πιο ολοκληρωμένο και αξιόπιστο λαμβάνοντας υπόψιν ό,τι αντίστοιχο ισχύει στις χώρες της ΕΕ.

Ο κ. Καραμανλής σε συνάντηση με δημοσιογράφους υποστήριξε ότι τόσο αυτός ο διαγωνισμός όσο και ο διαγωνισμός για την προμήθεια 75Ο Αστικών λεωφορείων που ακυρώθηκε από την αρμόδια Αρχή και θα επαναπροκηρυχθεί, αλλά και η λύση που είχε επιλεγεί για το Σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης, «ήταν γονατογραφήματα».

Ο υπουργός ανακοίνωσε παράλληλα ότι σε συνεργασία με τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκο Πιερρακάκη, βρήκαν λύση για τη διασυνδεσιμότητα όλων των διοδίων ώστε να χρησιμοποιείται το ίδιο e-pass σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους συμπεριλαμβανομένης και της Αττικής Οδού.

Επίσης, ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στην υπερ-προσπάθεια που γίνεται να διασωθεί η Ευρωπαϊκή Χρηματοδότηση του Έργου Πατρών - Πύργου, καθώς θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2023 διαφορετικά δεν θα χρηματοδοτηθεί, προκρίνοντας ως πιο συμφέρουσα λύση «να ενσωματωθεί η Πατρών- Πύργου στην υπάρχουσα παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού, γιατί πέραν των άλλων θα ολοκληρωθεί μέσα σε 3Ο μήνες». Όπως εξήγησε, η Κοινοπραξία αυτή δέχεται να πάρει το έργο, καίτοι, όπως είπε θα χρειαστεί να βάλει και «βαθειά το χέρι στην τσέπη».

«Εμείς περιμένουμε την απόφαση της ΕΕ δεδομένου ότι έχουμε ενημερώσει την Επίτροπο Μεταφορών και για τις τρεις λύσεις που υπάρχουν. Οι άλλες δύο είναι: Νέος διαγωνισμός για ενιαίο έργο ή κατάτμηση σε τέσσερα ζευγάρια εταιριών»,συμπλήρωσε ο υπουργός.

Σημείωσε πάντως ότι έχει συναντήσει πολύ θετικό κλίμα στην ΕΕ και «εκεί που σκόνταψε» ήταν με το τρίτο τμήμα του Ε65 γιατί εκφράστηκαν αμφιβολίες για την βιωσιμότητα του έργου. «Οι Ευρωπαίοι θέλουν να ξέρουν εκ των προτέρων τις σκέψεις της Ελληνικής Κυβέρνησης και όχι να αιφνιδιάζονται», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

Για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης ο υπουργός είπε: «Μελετάμε από την αρχή τα σχέδια και όλα τα δεδομένα για τον ΒΟΑΚ δεδομένου ότι δεν βρήκαμε τίποτα».

Ωστόσο, «βρήκαμε στοιχεία και έγγραφα στο υπουργείο σύμφωνα με τα οποία η προηγούμενη πολιτική ηγεσία είχε συμφωνήσει για διόδια στον ΒΟΑΚ ασχέτως τι έλεγε δημόσια», συμπλήρωσε ο κ. Καραμανλής.

Για τις επεκτάσεις της Αττικής οδού ο κ. Καραμανλής είπε ότι θα πρέπει να αποφασίσουμε πρώτα τι θα κάνουμε με το λιμάνι του Λαυρίου για να ξεκαθαριστεί και αν είναι βιώσιμο το έργο των επεκτάσεων δεδομένου ότι το κόστος της επεκτάσεων αυτών προς Λαύριο και Ραφήνα φτάνει τα 400 εκατομμύρια ευρώ. Θα συστήσουμε επιτροπή αρμοδίων επιστημόνων για να μας υποβάλει σχετικό πόρισμα, τόνισε ο υπουργός.

Ο υπουργός Υποδομών δεν απέκλεισε επίσης το ενδεχόμενο η Αττική Οδός να επανέλθει στο αίτημα για αύξηση των διοδίων από 1ης Ιανουαρίου. «Εγώ δεν πρόκειται να το δεχτώ όπως έκανα και τον Ιούλιο και θα κάνω τα πάντα να τις μπλοκάρω», ανέφερε, ενώ αποκάλυψε ότι η προηγούμενη πολιτική ηγεσία διαπραγματευόταν παράταση της παραχώρησης σε συνδυασμό με τις επεκτάσεις προς Λαύριο και Ραφήνα.

Αναφορικά με την αναγκαιότητα παραχώρησης και των υπολοίπων περιφερειακών αεροδρομίων, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι κινδυνεύουμε να έχουμε 23 σύγχρονα αεροδρόμια και τα υπόλοιπα τριτοκοσμικά.

Videos

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 9
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 9

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 6
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 6

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 4
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 4

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 2
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 2

    • Watch Video

Tα cookies μας βοηθούν να σας παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας συμφωνείτε στη χρήση των cookies.
Ok