«Κατανοούμε ότι κάποιοι πολίτες στην Ελλάδα αυτοπροσδιορίζονται ως Μακεδόνες, αλλά οι Έλληνες γείτονές μας -και κανείς άλλος στην Ευρώπη του 21ου αιώνα- δεν μπορούν να αρνούνται το δικαίωμά μας να είμαστε Μακεδόνες και να μιλάμε τη μακεδονική γλώσσα, ως μέρος μίας σλαβικής ομάδας γλωσσών», τόνισε χαρακτηριστικά ο υπουργός Εξωτερικών της πΓΔΜ, Νίκολα Ντιμιτρόφ, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της συνάντησής του με τον Μάθιου Νίμιτς.
«Όσο περισσότερο συζητεί κανείς δημοσίως για αυτό το θέμα, μειώνονται οι πιθανότητες εξεύρεσης λύσης. Εάν υπάρχει ένας αξιοπρεπής τρόπος που να σέβεται την ταυτότητα και των δύο μερών, τότε μπορεί να βρεθεί λύση.
Υπάρχει θέληση από την πλευρά μας και ελπίζουμε ότι θα υπάρξει αντίστοιχη και από την άλλη πλευρά. Εάν υπάρχει λύση που να σέβεται την ταυτότητα και την αξιοπρέπεια και των δύο πλευρών, τότε θα βρεθεί. Μπορεί να μην υπάρξει, αλλά είμαστε υποχρεωμένοι να προσπαθήσουμε και να τη βρούμε», τόνισε στη συνέχεια ο Ντιμιτρόφ, για να πάρει τον λόγο ο ειδικός διαμεσολαβητής του ΟΗΕ, ο οποίος εμφανίστηκε ιδιαίτερα αισιόδοξος.
«Είχαμε ελπίδες τα προηγούμενα χρόνια, αλλά για τον έναν ή το άλλον λόγο δεν προχώρησε το ζήτημα. Τώρα έχουμε ένα παράθυρο ευκαιρίας. Και στις δύο χώρες υπάρχουν ηγεσίες που ειλικρινά θέλουν συμφωνία, αλλά υπάρχουν και αντικειμενικοί λόγοι που τώρα είναι η ώρα για να βρούμε λύση».
Σε ερώτηση αν οι προτάσεις του περιλαμβάνουν και αλλαγή ταυτότητας, ο Μάθιου Νίμιτς υποστήριξε ότι «μέχρι στιγμής δεν έχει ακούσει κάτι από την ελληνική κυβέρνηση που να αρνείται την ταυτότητα των ανθρώπων στη Μακεδονία».



