Μηταράκης, Τσιάρας, Παπακώστα, Κεφαλογιάννης, Σκρέκας ζητούν την άρση της ασυλίας τους
Τετάρτη, 22 Απριλίου 2026 14:22Με τις τοποθετήσεις των 13 βουλευτών της Ν.Δ. άρχισε η συζήτηση για την άρση ασυλίας τους σχετικά με τις δύο δικογραφίες που έχουν διαβιβαστεί στην Βουλή αναφορικά με τον ΟΠΕΚΕΠΕ.
Τον λόγο ζήτησε και έλαβε πρώτος ο πρώην υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και βουλευτής Καρδίτσας της Ν.Δ., Κώστας Τσιάρας, για τον οποίο συζητείται η άρση ή μη της άρσης της ασυλίας του προκειμένου να διερευνηθεί από τη δικαιοσύνη η διάπραξη του τυχόν αδικήματος της ηθικής αυτουργίας σε βάρος των συμφερόντων της Ε.Ε. σε βαθμό πλημμελήματος, σύμφωνα με τη δικογραφία της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας.
«Δεν περίμενα ποτέ να βρεθώ σε αυτήν τη θέση»
«Ζητώ την άρση της ασυλίας μου,» τόνισε ο κ. Τσιάρας απευθυνόμενος στους βουλευτές όλων των πτερύγων. Ο βουλευτής πρόσθεσε: «Υπηρετώ το Κοινοβούλιο επί 23 χρόνια και δεν περίμενα ποτέ να βρεθώ σε αυτή την θέση αιτούμενος την άρση ασυλίας μου».
Επί της ουσίας όσων του καταλογίζονται στη δικογραφία για τη συζήτηση που είχε ο συνεργάτης γραφείου του με τον ΟΠΕΚΕΠΕ είπε ότι «η Καρδίτσα το 2020 βίωσε ένα αδιανόητο καιρικό φαινόμενο τον “Ιανό” με αποτέλεσμα να υπάρξει μια ολική ανατροπή στο τοπίο. Άνθρωποι κληθήκαν να αντιμετωπίσουν προβλήματα που ποτέ στο παρελθόν δεν είχαν δει και αντιμετωπίσει. Σε μια τέτοια περίπτωση αγρότης- γεωργός του νομού προσέρχεται σε συνεργάτη του γραφείου μου και αναρωτιέται εάν με όλα αυτά που συνέβησαν μπορεί να του κοστίσουν το “πρασίνισμα”» σημειώνοντας ότι «μόνο όσοι ξέρουν τι είναι το πρασίνισμα και πόσο ξεχωριστεί ή εξειδικευμένη γνώση χρειάζεται για να κατανοήσει κάνεις τα πραγματικά γεγονότα, μπορεί να καταλάβει και τη συγκεκριμένη αγωνία του αγρότη».
Ο κ. Τσιάρας επισήμανε ότι «ο διάλογος που είχε ο συνεργάτης μου με τον προϊστάμενο του Περιφερειακού Γραφείου του ΟΠΕΚΕΠΕ στη Λάρισα είναι ένας διάλογος όπου μπορεί κανείς να διαπιστώσει ότι στην πραγματικότητα εμφορείται από ευγένεια, δεν υπάρχει φορτικότητα, αντίθετα υπάρχει αγωνία για ποια λύση μπορεί να υπάρξει για το συγκεκριμένο ζήτημα» και πρόσθεσε ότι η επιδότηση που δικαιούνταν να λάβει ο συγκεκριμένος αγρότης ήταν συνολικά 2.970 ευρώ και δεν έχουν καμία σχέση με τα 22.200 ευρώ που αναφέρονται στη δικογραφία, γιατί όποιος γνωρίζει τη διαδικασία των επιδοτήσεων και δη των ενισχύσεων του “πρασινίσματος” γνωρίζει ότι είναι μια αυτοτελής επιδότηση που δεν συγχέεται με οποιαδήποτε άλλη».
Νότης Μηταράκης: Η διαβίβαση αιτήματος πολίτη είναι πολιτική δραστηριότητα – Ζητώ την άρση της ασυλίας μου
Tην άρση της ασυλίας του ζήτησε ο Νότης Μηταράκης υπογραμμίζοντας ότι η εμπλοκή του γραφείου του περιορίστηκε αποκλειστικά στη διαβίβαση αιτήματος πολίτη προς το αρμόδιο υπουργείο, «χωρίς κρίση ή παρότρυνση» και «εδώ τελειώνει η δική μας συμμετοχή».
Ανατρέχοντας στα γεγονότα του 2021, περιέγραψε πως συνεργάτες του στο γραφείο της Χίου προώθησαν, βάσει πάγιας εντολής του, επιστολή αρμόδιου επιστήμονα – δασολόγου που αφορούσε υποθέσεις κτηνοτρόφων, προκειμένου να εξεταστούν από τις αρμόδιες αρχές. Όπως τόνισε, αυτό αποτελεί το σύνολο της εμπλοκής του, κάτι που -όπως υποστήριξε- «προκύπτει αδιαμφισβήτητα από τη δικογραφία».
Ο κ. Μηταράκης επισήμανε ότι η ενέργεια αυτή εντάσσεται στον πυρήνα της πολιτικής δραστηριότητας ενός βουλευτή, επικαλούμενος το άρθρο 62 του Συντάγματος και σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι « η διαβίβαση αλληλογραφίας, μεταφέροντας αναφορές και αιτήματα πολιτών, είναι πολιτική δραστηριότητα».
Υπογράμμισε ότι ο ρόλος του βουλευτή δεν εξαντλείται εντός του Κοινοβουλίου, αλλά επεκτείνεται στην καθημερινή επαφή με την κοινωνία και τη διοίκηση, ξεκαθαρίζοντας ότι «εδώ δεν μιλάμε για ρουσφέτι» αλλά για θεσμική υποχρέωση.
Παράλληλα, έκανε αναφορά σε διεθνείς πρακτικές, σημειώνοντας ότι «ο Βουλευτής είναι ο πρώτος συνήγορος του Πολίτη » και ότι αντίστοιχες πρακτικές εφαρμόζονται σε προηγμένες δημοκρατίες, όπου τα γραφεία βουλευτών διαχειρίζονται συστηματικά αιτήματα πολιτών.
Σε πολιτικό επίπεδο, ο κ. Μηταράκης δήλωσε ότι, αν και θεωρεί πως «δεν στέκει νομικά η άρση ασυλίας », ο ίδιος ζητεί να προχωρήσει η διαδικασία « για πολιτικούς και προσωπικούς λόγους », προκειμένου να διαφυλάξει το όνομά του. Άσκησε, ωστόσο, κριτική στο κλίμα που επικρατεί, τονίζοντας ότι « οι πολιτικοί έχουμε τεκμήριο ενοχής, αντί τεκμήριο αθωότητας».
Κλείνοντας, προειδοποίησε για τις συνέπειες που ενδέχεται να έχει η συγκεκριμένη υπόθεση στη θεσμική λειτουργία, επισημαίνοντας ότι «αυτή τη νομολογία δημιουργούμε σήμερα» και ότι ενδέχεται να αμφισβητηθεί ο ρόλος των βουλευτών και η σχέση εμπιστοσύνης με τους πολίτες στο μέλλον.
Κατερίνα Παπακώστα: «Δεν έχω τίποτα να φοβηθώ»
Με σαφή επιλογή να τεθεί η ίδια στη διάθεση της Δικαιοσύνης, η Κατερίνα Παπακώστα ζήτησε από τη Βουλή την άρση της ασυλίας της, υποστηρίζοντας ότι η εμπλοκή της στην υπόθεση περιορίστηκε αποκλειστικά στη διαβίβαση αιτήματος πολίτη, χωρίς καμία παρέμβαση ή αποτέλεσμα που να συνιστά παρατυπία.
Η βουλευτής ξεκαθάρισε ότι αντιμετωπίζει τη διαδικασία «με καθαρό βλέμμα και καθαρή συνείδηση», υπογραμμίζοντας πως δεν έχει «τίποτα να φοβηθεί και τίποτα να αποκρύψει». Όπως τόνισε, η υπόθεση αφορά ένα αίτημα κτηνοτρόφου για καθυστερημένη καταβολή συνδεδεμένης ενίσχυσης για το 2020, το οποίο η ίδια διαβίβασε τον Αύγουστο του 2021 προς τον ΟΠΕΚΕΠΕ.
Σύμφωνα με την ίδια, το αίτημα παρουσιάστηκε ως εύλογο και νόμιμο, με την πεποίθηση ότι επρόκειτο για απλή διασταύρωση στοιχείων που είχαν ήδη δηλωθεί αρμοδίως. Επισήμανε μάλιστα ότι ο κτηνοτρόφος απευθύνθηκε σε εκείνη μετά τη διενέργεια σχετικού ελέγχου και την υποβολή όλων των απαραίτητων εγγράφων.
Η κα Παπακώστα υπογράμμισε ότι η γνώση της για την υπόθεση προήλθε αποκλειστικά από τον ίδιο τον πολίτη, τον οποίο δεν είχε λόγο να αμφισβητήσει, ενώ η δική της ενέργεια περιορίστηκε στη διαβίβαση του αιτήματος προς τον αρμόδιο οργανισμό, με την προσδοκία ότι θα εξεταστεί σύμφωνα με τη νομιμότητα.
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στο γεγονός ότι, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που διαβιβάστηκαν στην Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, ο συγκεκριμένος κτηνοτρόφος δεν έλαβε τελικά το επίμαχο κονδύλι.
Όπως ανέφερε, αυτό αποδεικνύει ότι δεν υπήρξε κανένα παράνομο αποτέλεσμα, ότι δεν προκλήθηκε οικονομική ζημία, ότι δεν αλλοιώθηκε καμία διοικητική κρίση και ότι δεν δημιουργήθηκε παράνομο όφελος.
Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι δεν είχε καμία γνώση ή ανάμειξη σε ενδεχόμενες ενισχύσεις του ίδιου προσώπου για άλλα έτη.
Η βουλευτής τόνισε ότι ουδέποτε άσκησε πίεση, έδωσε εντολή ή παρενέβη σε υπηρεσία, επισημαίνοντας ότι ενήργησε όπως οφείλει κάθε κοινοβουλευτικός: μεταφέροντας ένα αίτημα πολίτη που θεωρήθηκε εύλογο.
«Ουδέποτε διανοήθηκα να παραβώ τον νόμο», ανέφερε, προσθέτοντας ότι η πολιτική της διαδρομή χαρακτηρίζεται από εντιμότητα και σεβασμό προς τους πολίτες.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Κατερίνα Παπακώστα ζήτησε από το Σώμα να εγκρίνει την άρση της ασυλίας της, ώστε να μπορέσει -όπως είπε– να κριθεί «όπως κάθε απλός πολίτης».
Δήλωσε, τέλος, την πλήρη εμπιστοσύνη της στην Ελληνική Δικαιοσύνη, εκφράζοντας τη βεβαιότητα ότι η αλήθεια θα αναδειχθεί σύντομα και διαβεβαιώνοντας πως θα συνεργαστεί πλήρως με τις αρμόδιες αρχές για να δοθούν όλες οι απαραίτητες εξηγήσεις.
Κώστας Σκρέκας: Μονόδρομος η πλήρης και σε βάθος διερεύνηση της υπόθεσης
«Ο μόνος δρόμος αποκατάστασης της αλήθειας και του ονόματός μου και να μην υπάρχει καμία σκιά είναι η πλήρης και σε βάθος διερεύνηση της υπόθεσης από την ελληνική δικαιοσύνη», τόνισε ο βουλευτής Τρικάλων της ΝΔ Κώστας Σκρέκας, κατά την τοποθέτησή του στην Ολομέλεια σχετικά με την άρση της ασυλίας για τη διερεύνησή του από την δικαιοσύνη για το τυχόν αδίκημα της ηθικής αυτουργίας σε βάρος των συμφερόντων της ΕΕ σε βαθμό πλημμελήματος, σύμφωνα με την δικογραφία της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας που έχει διαβιβαστεί στην Βουλή.
Ο κ. Σκρέκας απευθυνόμενος στους βουλευτές είπε «σας παρακαλώ να υπερψηφίσετε την πρόταση για την άρση της ασυλίας μου ώστε η υπόθεση στην οποία αναφέρομαι να οδηγηθεί τάχιστα στην δικαιοσύνη, εκεί όπου και μόνο μπορεί να αποκατασταθεί πλήρως η πραγματικότητα και η αλήθεια».
Αναφερόμενος στην ουσία της υπόθεση ο κ. Σκρέκας είπε ότι «αφορούσε έναν πραγματικό αγρότη, με πραγματική καλλιέργεια όπου και τα προηγούμενα χρόνια ελάμβανε ανάλογο ποσό ενίσχυσης με το επίμαχο έτος όπως έλαβε και τα επόμενα έτη, όπως αποδείχθηκε από αυτοτελείς και ανεξάρτητους ελέγχους. Η καλλιέργεια του αγρότη αφορούσε βαμβάκι και για να λάβει την συνδεδεμένη ενίσχυση προϋποθέτει να έχει αγοράσει και χρησιμοποιήσει συγκεκριμένα κιλά, πιστοποιημένου σπόρου ανά ποικιλία και ανά αγροτεμάχιο.
Το 2020, ο αγρότης αυτός ενώ είχε αγοράσει σε ένα κοινό τιμολόγιο τις απαραίτητες ποσότητες, ο γεωπόνος σύμβουλός του από προφανές λάθος δεν του καταχώρισε στην δήλωση ΟΣΔΕ τη μια από τις τρεις ποικιλίες που περιλαμβανόταν στο αρχικό τιμολόγιο και ως εκ τούτου δεν του καταβλήθηκε η συνδεδεμένη ενίσχυση βάμβακος. Το τιμολόγιο των πραγματικών ποικιλιών σπόρων είχε εμπρόθεσμα ανέβει κανονικά στην πλατφόρμα, γεγονός που αναγνωρίζεται ακόμα και στο διαβιβαστικό της δικογραφίας και είναι το πιο κρίσιμο στοιχείο αφού αποδεικνύει ότι δεν υπάρχει καμία παραποίηση».
Ο βουλευτής τόνισε ότι «δεν ζητήθηκε από εμένα τίποτα παράνομο, ούτε ζήτησα εγώ κάτι παράνομο, ούτε υπέδειξα το παραμικρό. Ο γεωπόνος σύμβουλος του αγρότη έκανε αίτηση θεραπείας και παράλληλα ήρθε στο πολιτικό μου γραφείο για να διερευνήσω την υπόθεση. Δεν υπήρξε καμία παραποίηση της αγροτικής εκμετάλλευσης. Κανένα ψευδές στοιχείο. Για όλα τα παραπάνω και επειδή πιστεύω ότι ο μόνος δρόμος αποκατάστασης της αλήθειας, του ονόματός μου και να μην υπάρχει καμία σκιά είναι η πλήρης και σε βάθος διερεύνηση της υπόθεσης από την ελληνική δικαιοσύνη».
Γιάννης Κεφαλογιάννης: Ζητώ άρση της ασυλίας μου - Δεν υπήρξε καμία διαδικασία να ανακοπεί η πορεία των πραγμάτων
Την άρση της ασυλίας του ζήτησε και ο Γιάννης Κεφαλογιάννης.
«Δική μου συνομιλία δεν υπάρχει. Μόνο συνομιλίες του πρώην συνεργάτη μου. Προτρέπει κανείς τον άλλο να παρανομήσει; Όχι. Υπήρξε ζημία του οργανισμού; Όχι. Δεν υπήρξε καμία διαδικασία να ανακοπεί η πορεία των πραγμάτων», σημείωσε κατά την τοποθέτησή του.
Όπως τόνισε, «στις περιοχές που λαμβάνουν χώρα αυτά τα περιστατικά, η δική μου εκλογική επιρροή μειώθηκε κατά 50%».
«Ζητώ να υπερψηφίσετε την άρση της ασυλίας μου γιατί γνωρίζουμε ότι δεν αρκεί μόνο η τήρηση της νομιμότητας, αλλά και η διατήρηση της εμπιστοσύνης των πολιτών. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο εκεί που διαχωρίζεται η πραγματικότητα από τις εικασίες. Στη δικαιοσύνη» πρόσθεσε ο κ. Κεφαλογιάννης.
Σχετικά Άρθρα
- Λάουρα Κοβέσι: «Ο ΟΠΕΚΕΠΕ συνώνυμο των πελατειακών σχέσεων και της διαφθοράς»
- ΟΠΕΚΕΠΕ: Άρση ασυλίας και για τους 13 βουλευτές της ΝΔ
- Κώστας Αχ. Καραμανλής: «Δεν τέλεσα καμία απολύτως αξιόποινη πράξη - Είμαι αθώος και θα το αποδείξω όπου κι αν κληθώ»
- Στ. Πέτσας - ΟΠΕΚΕΠΕ: Διαφωνεί με την άρση ασυλίας - Θα απόσχει από την αυριανή ψηφοφορία
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
-
Aviva to rebrand Probitas 1492 as ‘Aviva Syndicates’ -
Roche Diagnostics Hellas: Διαθέσιμη και στην Ελλάδα η πρώτη εξέταση αίματος που μπορεί να συμβάλει στον αποκλεισμό του Αλτσχάιμερ -
ΕΑΕΕ: Πάνω από 13.000 περιπτώσεις ασφαλιστικής απάτης τη διετία 2023 - 2024 -
PPA S.A. Receives the Diversity Label from the Ministry of Social Cohesion and Family Affairs -
Η Εθνική Ασφαλιστική στο 2ο NatCat Summit: Η πρόληψη και η ανθεκτικότητα στο επίκεντρο της διαχείρισης φυσικών κινδύνων -
Σε κλοιό ακραίου καύσωνα η Ευρώπη: Έως 44°C ο υδράργυρος, κλειστά σχολεία, συναγερμός για την υγεία