«Συνεχίζουμε τις κινητοποιήσεις μας», δήλωσε ο πρόεδρος της αγροτικής ομοσπονδίας αγροτικών συλλόγων Λάρισας, Ρίζος Μαρούδας, μετά την τετράωρη συνάντηση με τον Κυριάκο Μητσοτάκη στο Μέγαρο Μαξίμου, καθώς τα αιτήματά τους θεωρούν ότι και πάλι δεν ικανοποιήθηκαν.
Στη δήλωσή του είπε:
«Χαιρετίζουμε τον σκληρό, δίκαιο και επιβεβλημένο αγώνα στα μπλόκα. Χαιρετίζουμε και ευχαριστούμε τον ελληνικό λαό που μας στήριξε. Θέσαμε τα δίκαια αιτήματά μας. Αναγνώρισαν σε μεγάλο βαθμό το δίκαιο των αιτημάτων, όμως καλύφθηκαν πίσω από γνωστές δικαιολογίες για δημόσιονομικές συνθήκες και ΕΕ. Ότι μπορούν μέχρι τα μέτρα που έδωσαν, με κάποιες βελτιώσεις. Ακόμα και οι εξαγγελίες της κυβέρνησης είναι κάτω από την πίεση των μπλόκων και του αγώνα μας. Δεύτερον, η κυβέρνηση έχει τον δημοσιονομικό χώρο να ικανοποιήσει αιτήματα, αλλά όχι τη βούληση. Και οδηγεί μεγάλο μέρος αγροτών εκτός παραγωγής. Εμείς ασκήσαμε και ασκούμε πίεση με τα μπλόκα. Οι αγώνες αποδίδουν καρπούς. Εμείς συνεχίζουμε τις κινητοποιήσεις και τον αγώνα για επιβίωση. Αύριο σε όλα τα μπλόκα θα γίνουν γενικές συνελεύσεις και θα υπάρξει ενημέρωση για τα αποτελέσματα της συνάντησης. Και όλοι μαζί θα αποφασίσουμε τα επόμενα βήματά μας. Είναι αγώνας διαρκείας. Έγιναν κάποιες μικρές βελτιώσεις και σε τοπικά ζητήματα κάποιες δεσμεύσεις, αλλά δεν αλλάζει τη γενική εικόνα. Όχι δεν είμαστε ικανοποιημένοι. Για συλλαλητήριο θα αποφασίσουν τα μπλόκα».
Νωρίτερα, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Κώστας Τσιάρας, εξερχόμενος από το Μέγαρο Μαξίμου, μετά τη συνάντηση υπό τον πρωθυπουργό, ξεκαθάρισε πως «δεν πρόκειται να υπάρξει καμιά αλλαγή στα μέτρα που έχουν ήδη εξαγγελθεί» και πως συμφωνήθηκε μόνο να εξεταστούν ορισμένα «τεχνικά ζητήματα».
Εισαγωγική τοποθέτηση Κυριάκου Μητσοτάκη
Στην αρχή της εισήγησής του ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε πως ευελπιστεί σε «μία πραγματικά παραγωγική συζήτηση» και εξέφρασε την άποψη ης κυβέρνησης ότι η συγκεκριμένη συνάντηση έπρεπε να έχει γίνει νωρίτερα.
Συγκεκριμένα ο Πρωθυπουργός είπε:
«Ελπίζω να έχουμε πραγματικά μία παραγωγική συζήτηση. Δεν χρειάζεται να σας πω ότι, κατά την άποψή μας, αυτή η συνάντηση έπρεπε να είχε γίνει νωρίτερα.
Νομίζω ότι έχουμε ήδη κινηθεί σε πολλά επίπεδα κι έχουμε αντιμετωπίσει ζητήματα τα οποία διαχρονικά έχετε θέσει, όπως παρεμβάσεις στο αγροτικό ρεύμα αλλά και τη δυνατότητα να επιστρέφεται ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στην αντλία, που ήταν ένα πάγιο αίτημά σας, το οποίο είμαστε σε θέση να ικανοποιήσουμε και μπορούμε να συζητήσουμε και λεπτομέρειες υλοποίησης.
Έχουμε συζητήσει και ζητήματα υποστήριξης τιμών σε καλλιέργειες που αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα, μέσα από ανακατανομή κονδυλίων τα οποία εξοικονομήθηκαν από τη μετάπτωση του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ.
Δεν έχω την απαίτηση να συμφωνήσουμε σε όλα, αλλά πιστεύω ότι θα έχουμε μία ουσιαστική συζήτηση έτσι ώστε να μπει και -θα έλεγα- ένα τέλος σε μία περίοδο μεγάλης έντασης, που δεν νομίζω τελικά ότι εξυπηρέτησε ούτε τα δικά σας δίκαια -και είναι αρκετά- ούτε την κοινωνία, η οποία νομίζω ότι αναζητά σε αυτή τη φάση να προχωρήσουμε μπροστά, αντιμετωπίζοντας αιτήματα τα οποία είναι δικαιολογημένα, αλλά από την άλλη ακούστηκε από μας τι από αυτά τα οποία ζητάτε μπορεί να γίνει και τι δεν μπορεί να γίνει.
Οπότε, προσβλέπω σε μία ανοιχτή και πολύ ειλικρινή συζήτηση».
Σύμφωνα με πληροφορίες, πάντως, η κυβέρνηση μετά τη συνάντηση με το δεύτερο γκρουπ αγροτών εξετάζει τις εξής βελτιώσεις, κυρίως σε επίπεδο εφαρμογής όσων έχουν ήδη ανακοινωθεί:
– Για το αγροτικό ρεύμα υπήρξε συζήτηση προκειμένου να παίρνουν τη ρύθμιση για τα 8,5 λεπτά και όσοι είναι συνέπεις λιγότερο από 12 μήνες.
– Για το πότε θα εκδίδονται οι λογαριασμοί ρεύματος.
– Η κυβέρνηση είναι πρόθυμη να συζητήσει τον επανυπολογισμό λίτρων που απαιτεί κάθε καλλιέργεια.
– Στις συζητήσεις που θα γίνουν, δίνεται η δυνατότητα να συμμετέχουν και εκπρόσωποι των μπλόκων στις επιτροπές.



