Μετά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλή επί του πορίσματος της Προκαταρκτικής Επιτροπής για άσκηση δίωξης ή μη κατά του πρώην υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή για την ενδεχόμενη τέλεση του αδικήματος της παράβασης καθήκοντος (259 ΠΚ) σχετικά με την λειτουργία του ΟΣΕ που είχε ως συνέπεια την σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, η πλειοψηφία υπέρ της παραπομπής του στο Δικαστικό Συμβούλιο.
Συγκεκριμένα, με τις ψήφους της πλειοψηφίας 157 «Ναι» (και 6 «Όχι»), αποφασίστηκε η παραπομπή του πρώην υπουργού στο Δικαστικό Συμβούλιο.
Εντάσεις, πολιτική αντιπαράθεση και αποχωρήσεις
Η συζήτηση στη Βουλή νωρίτερα διεξήχθη σε έντονα συγκρουσιακό κλίμα, φραστικά επεισόδια και αποχωρήσεις Κ.Ο. από τη διαδικασία.
Ο κύκλος των αποχωρήσεων ξεκίνησε με τις Κ.Ο. της Ελληνικής Λύσης και της Νίκης και ακολούθησαν ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ και Νέα Αριστερά, μετά τις τοποθετήσεις των αρχηγών τους, που όλοι κατήγγειλαν συγκάλυψη και «ξέπλυμα» των ευθυνών Καραμανλή. Στο τέλος της διαδικασίας και πριν ξεκινήσει η ψηφοφορία, η ΝΔ έμεινε μόνη της στην Ολομέλεια.
Οι τόνοι ανέβηκαν με το «καλημέρα» κατά την έναρξη της συζήτησης, οπότε στο πλαίσιο της απόφασης οργάνωσης της συνεδρίασης από τον προεδρεύοντα αντιπρόεδρο της Βουλής Γιώργο Γεωργαντά η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας Ζωή Κωνσταντοπούλου και οι κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποι της αντιπολίτευσης εξέφρασαν ενστάσεις και διαφωνίες επί της διαδικασίας.
Ζωή Κωνσταντοπούλου: «Είστε βουτηγμένοι στα σκάνδαλα – Τα χέρια σας είναι βαμμένα με το αίμα νεκρών παιδιών»
Κατά την παρέμβασή της η κ. Κωνσταντοπούλου κατήγγειλε τη διαδικασία που ακολουθείται, υποστηρίζοντας ότι δεν υπάρχει καταρχήν η απαιτούμενη απαρτία των 75 τουλάχιστον παρόντων βουλευτών που ορίζει ο ΚτΒ για την έναρξη της συνεδρίασης, ενώ προανήγγειλε ότι στη συνέχεια θα καταθέσει και ένσταση αντισυνταγματικότητας. Η κ. Κωνσταντοπούλου ξεκαθάρισε ότι η Πλεύση Ελευθερίας δεν θα αποχωρήσει από τη συνεδρίαση, τονίζοντας ότι «εμείς θα παραμείνουμε μέχρι το τέλος και με την στάση μας, δεν θα σιωπήσουμε, δεν θα σας διευκολύνουμε και θα σας καλούμε μέχρι το τέλος για λογοδοσία».
Καταλόγισε στην πλειοψηφία ότι «μόνοι σας επικυρώνετε την συγκάλυψη του εαυτού σας. Είστε βουτηγμένοι στα σκάνδαλα, την παρανομία και την εγκληματική δράση. Τα χέρια σας είναι βαμμένα με το αίμα των νεκρών παιδιών και ανθρώπων στα Τέμπη».
Σ. Φάμελλος: Είστε μία διεφθαρμένη και επικίνδυνη κυβέρνηση που πρέπει να φύγει το συντομότερο
Επίθεση στον πρωθυπουργό εξαπέλυσε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος κατηγορώντας τον ότι ηγείται μιας διεφθαρμένης και επικίνδυνης κυβέρνησης και ζητώντας εκλογές.
Αναφερόμενος στην σημερινή διαδικασία είπε ότι «αποτελεί πρόκληση και προσβολή για την ίδια την ελληνική κοινωνία. Την έχουμε καταγγείλει από την αρχή της διαδικασίας. Και πρέπει να σταματήσει άμεσα. Είναι μία ξεκάθαρη αντισυνταγματική και παράνομη μεθόδευση, την οποία καταγγέλλουμε και από το βήμα της Ολομέλειας».
Κ. Βελόπουλος: Θλίψη και απογοήτευση
Πυρά κατά της κυβέρνησης, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ, εξαπέλυσε ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης Κυριάκος Βελόπουλος. «Σήμερα, μόνο θλίψη και απογοήτευση αισθανόμαστε, που γίνεται οργή. Θλίψη διότι από τον Μάρτιο του 2023 τα λέγαμε. Διότι όλα τα κόμματα ήταν απέναντί μας, ενώ η δικαιοσύνη έκρυψε στοιχεία και η αστυνομία εξαφάνισε έγγραφα. Θλίψη διότι η κυβέρνηση άλλαζε τα πορίσματα όταν δεν την βόλευαν, μπάζωσε τον χώρο του εγκλήματος. Θλίψη διότι όλα τα κόμματα που κυβέρνησαν δεν υλοποίησαν την σύμβαση 717. Διότι οι βουλευτές βάζουν το κόμμα πάνω από τον άνθρωπο. Διότι δύο χρόνια μετά δεν βρέθηκαν οι ηθικοί και φυσικοί αυτουργοί του εγκλήματος. Θλίψη γιατί και οι συγγενείς δεν ενώθηκαν μέσα στην οδύνη τους».



