PIRAEUS 300x250 2025 Home

ΜΙΝΕΤΤΑ 300x250 banner ΗP

ARAG 300x250 HP

INTERLIFE 300x250 2021 Home

New Poseidon 300x250 banner FP

CNP-300x250-FP

Αναζήτηση

 

  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΔΙΕΘΝΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ENGLISH

Κικίλιας: Θα δημιουργηθεί ένα λιμάνι διαφυγής στη Σαντορίνη πέραν του μεγάλου λιμανιού που κατασκευάζεται

Δευτέρα, 17 Φεβρουαρίου 2025 12:46

Τη δημιουργία ενός λιμανιού διαφυγής, στην πλευρά της Σαντορίνης που θα μπορούν να δέσουν και τα επιβατικά πλοία σε περίπτωση ανάγκης, προανήγγειλε ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Βασίλης Κικίλιας, μιλώντας στον ΑΝΤ1.

«Πέραν του νέου λιμανιού της Σαντορίνης που ετοιμάζεται, αποφασίστηκε σε σύσκεψη με τον Πρωθυπουργό και θα δημιουργηθεί ένα λιμάνι διαφυγής, στην πλευρά του νησιού που θα μπορούν να δέσουν και τα επιβατικά πλοία σε περίπτωση ανάγκης», ανέφερε, επισημαίνοντας πως πρόκειται για τριμερής συμφωνία της Πολιτικής Προστασίας και των Ενόπλων Δυνάμεων που αναλαμβάνουν την υλοποίηση του λιμανιού αυτού.

«Οι αποστάσεις μεταξύ των νησιών είναι μικρές. Σε περίπτωση μεγάλου σεισμού, η ενεργοποίηση του 112 πρέπει να γίνει μέσα σε λίγα λεπτά, θα γίνει η προσπάθεια εάν και όταν απαιτηθεί, αλλά οι κάτοικοι της Σαντορίνης και των γύρω νησιών ξέρουν ότι αν γίνει μεγάλος σεισμός σήμερα ή τα επόμενα χρόνια θα πρέπει να φύγουν απο τις παραλιακές περιοχές και να ανέβουν ψηλότερα», σημείωσε ο κ. Κικίλιας.

Αναφερόμενος στα ηφαίστεια, είπε ότι «Υπάρχει η ιδιομορφία της Σαντορίνης με το ηφαίστειο στην Νέα Καμένη. Εχει μια μικρή διέγερση τους τελευταίους μήνες. Υπάρχει το άλλο ηφαίστειο, το Κολούμπο. Υπάρχει μια μόνιμη ενεργοποίηση του τα τελευταία χρόνια που την παρακολουθούν επιστήμονες από την Ελλάδα και απο το εξωτερικό. Υπάρχει και ένα τρίτο ηφαίστειο, στην πορεία από την Σαντορίνη προς την Αμοργό, που προκαλεί σεισμούς, καθώς υπάρχει άνοδος του μάγματος, που έτσι κι αλλιώς υπάρχει στα έγκατα της Γης. Το μάγμα βρίσκεται στα 5 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τους επιστήμονες».

Ερωτηθείς για δηλώσεις ειδικών που συχνά προκαλούν σύγχυση στους πολίτες, έκανε λόγο για «επιστήμονες, συνταξιούχους επιστήμονες, επιστήμονες που είναι κοντά στην συνταξιοδότηση», και ζήτησε «εγκράτεια», «γιατί μιλάμε για ανθρώπους που δεν ειναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν επιστημονικούς όρους, είναι οι νησιώτες μας, ειναι η οικονομία, είναι ο τουρισμός. Αλλά πρώτη μας προτεραιότητα και του Πρωθυπουργού και όλων είναι η ασφάλεια των πολιτών».

«Οι επιστήμονες δεν κάνουν προβλέψεις, έχουν τα ειδικά όργανα και κάνουν προγνώσεις που δεν μπορεί να είναι ακριβείς. Υπάρχει η πιθανότητα να γίνει ένας μεγαλύτερος σεισμός», συμπλήρωσε. Προσέθεσε ότι «έχω διαχειριστεί μεγάλες κρίσεις όπως η πανδημία και οι μεγάλες φωτιές και όπως πάντα θα ενημερώνουμε με ειλικρίνεια, με ασφάλεια και επιχειρήματα για να γνωρίζουν όλοι».

Σχετικά με την ανύψωση και την μετακίνηση του εδάφους στη Σαντορίνη, ο κ. Κικίλιας ανέφερε πως «είναι στο νησί συνολικά η άνοδος του εδάφους και η μετακίνηση κατά μερικά εκατοστά και όχι σε συγκεκριμένη περιοχή ή περιοχές. Μπορεί αυτό να συμβαίνει αργά ή και με επιταχυνόμενο τρόπο. Οι επιστήμονες το παρακολουθούν και μας ενημερώνουν. Είναι σημαντικό εύρημα που αξιολογούν οι επιστήμονες μας. Έχει υπάρξει και στο παρελθόν, με άλλη επιτάχυνση βέβαια. Θα το δούμε στην εξέλιξη του, οι επιστήμονες θα εισηγηθούν και θα το δούμε».

Συμπλήρωσε ότι «το 2011-2012 για 15 μήνες υπήρξαν υφέσεις και εξάρσεις, αλλά τότε κανείς δεν άκουγε τους επιστήμονες, όπως μου λένε οι νησιώτες, γιατί ασχολούνταν με τα μνημόνια και τα οικονομικά μέτρα. Εμείς ακούμε τους επιστήμονες», ενώ κλείνοντας επεσήμανε ότι «η σεισμική δραστηριότητα είναι στην Άνυδρο, ανοιχτά της Σαντορίνης, αυτό το ρήγμα που παρακολουθούν οι επιστήμονες».

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Κ. Μητσοτάκης: Νέο Δικαστικό Μέγαρο και Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων το 2026 - Νέα όψη αποκτά ο Πειραιάς

Χωρίς ταξί η Αττική στις 19 Φεβρουαρίου

επιστροφή στην κορυφή

Σχετικά Άρθρα

  • Β. Κικίλιας: «Σε ρυθμούς “ΑΙΓΙΣ” οι μελέτες και οι διαγωνισμοί για τα λιμάνια»
  • Β. Κικίλιας: «Έως 32% μείωση στα εισιτήρια στα ταχύπλοα, στα 40 εκ. ευρώ το μεταφορικό ισοδύναμο, ως συνέχεια της πολιτικής των μηδενικών αυξήσεων στα εισιτήρια των συμβατικών πλοίων»
  • Β. Κικίλιας για αύξηση ναύλων σε φορτηγά: «Πρόκειται για αύξηση 1-2 σεντ/κιλό εμπορεύματος. Δεν δικαιολογείται και δεν θα γίνει ανεκτή καμία μετακύλιση»
  • Β. Κικίλιας: «Αύξηση 134% στις ροές από Λιβύη – Να μαζευτούν οι χαρτογιακάδες της Ευρώπης που θεωρούν ότι είναι παιχνιδάκι η φύλαξη των θαλασσίων συνόρων μας»

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

  • Howden strengthens credit risk capabilities in Europe with Granular Investments acquisition
  • ΔΑΑ: Αυξημένη κίνηση και δρομολόγια και τον Μάιο - Στους 11,62 εκατ. επιβάτες το πεντάμηνο
  • Ανάπτυξη 2,2% της ελληνικής οικονομίας στο α΄ τρίμηνο
  • Παρέμβαση Ε.Ε.Α.: Αυξήσεις στα μισθώματα από εταιρείες leasing με αμφισβητήσιμη αιτιολόγηση
  • Στις 24 Ιουνίου η Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση του ΣΕΒ
  • BYD: Το νέο ηλεκτρικό DOLPHIN SURF στο Golden Hall

Copyright ©2025 e-Asfalistiki


main version