Κ. Μητσοτάκης: «Επιδοτούμε με 100 εκατ. ευρώ και για 18 μήνες την αγορά αυτοκινήτων νέου τύπου»
Παρασκευή, 05 Ιουνίου 2020 13:13Τους βασικούς άξονες του εθνικού σχεδίου μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση παρουσίασε ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε εκδήλωση στην Τεχνόπολη και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος.
«Αυτήν τόσο σπουδαία μέρα, την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, η ελληνική κυβέρνηση ανακοινώνει και επίσημα μια εμβληματική πρωτοβουλία για το μέλλον. Μια πολιτική η οποία απαντά και στη μιζέρια του χθες, αλλά και στη δικαιολογημένη ανησυχία του σήμερα. Αποτελεί έναν από τους κεντρικούς πυλώνες της περιβαλλοντικής μας πολιτικής για την εγκατάλειψη των ρυπογόνων καυσίμων», τόνισε ο πρωθυπουργός.
«Είναι ένα σχέδιο ολιστικό, που αφορά το κράτος, την τοπική αυτοδιοίκηση, την αγορά και την κοινωνία των πολιτών. Και για αυτό συνοδεύεται από την εξαιρετικά καινοτόμο και σημαντική πράσινη συμφωνία, την οποία θα υπογράψουν 19 φορείς και δύο υπουργεία για να γίνει πράξη το σχέδιο το συντομότερο δυνατό», πρόσθεσε ο πρωθυπουργός.
«Η Ελλάδα ετοιμάζεται να μπει στην πρίζα του μέλλοντος. Παρά την πανδημία δεν καθυστερήσαμε και σήμερα ανακοινώνουμε τα μέτρα για τη διάδοση των οχημάτων χαμηλών, αλλά και μηδενικών ρύπων. Ανακοινώνουμε, επίσης, τα μέτρα για τη ρύθμιση της αγοράς ηλεκτροκίνησης και τη χωροθέτηση των αναγκαίων σημείων φόρτισης», σημείωσε ο πρωθυπουργός, επισημαίνοντας ότι στόχος είναι ένα στα τρία νέα οχήματα, στην Ελλάδα του 2030, να είναι ηλεκτρικό.
Επεσήμανε ότι το πρώτο σκέλος τους σχεδίου περιλαμβάνει συγκεκριμένα οικονομικά κίνητρα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. «Επιδοτούμε σε πρώτη φάση με 100 εκατομμύρια ευρώ και για 18 μήνες την αγορά αυτοκινήτων νέου τύπου. Υπολογίζεται ότι έτσι θα καλυφθεί το 25% του κόστους για περίπου 14.000 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το όφελος ανά μονάδα, αν συνδυαστεί με το οικολογικό μπόνους και τις σχετικές φοροαπαλλαγές, θα προσεγγίζει τα 10.000 ευρώ. Κάτι που θα κάνει τη ηλεκτροκίνηση, τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο προσιτά στο μέσο εισόδημα», είπε ο κ. Μητσοτάκης.
Η δεύτερη κατεύθυνση του σχεδίου αφορά ρυθμίσεις για την «κρίσιμη», όπως είπε ο κ. Μητσοτάκης, «αγορά υπηρεσιών φόρτισης και οργανώνει τις υποδομές στήριξης νέων οχημάτων». Το ρεύμα θα παρέχουν φορείς που θα αναπτύσσουν τα δίκτυα και τα σημεία φόρτισης, οι διάδοχοι των σημερινών βενζινάδικων. Οι πάροχοι θα συνεργάζονται με τους φορείς αυτούς και όλοι οι εμπλεκόμενοι θα πιστοποιούνται σε ένα ενιαίο μητρώο.
Το τρίτο σκέλος του σχεδίου, σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, είναι τα κίνητρα για εγκατάσταση νέων παραγωγικών μονάδων σε περιοχές απολιγνιτοποίησης. «Θέλουμε να προσελκύσουμε σημαντικές επενδύσεις, θεσπίζοντας ειδικά κίνητρα για εγκατάσταση παραγωγικών μονάδων στη δυτική Μακεδονία και την Αρκαδία, όπου θα εξελίσσεται σταδιακά η απολιγνιτοποίηση», είπε και προανήγγειλε μείωση φόρων και άλλων βαρών. Οι μονάδες θα έχουν μικρότερο συντελεστή κατά 5%, μειωμένες εργοδοτικές εισφορές για κάθε νέα θέση εργασίας, αυξημένους συντελεστές απόσβεσης παγίων και οι δαπάνες θα αφαιρούνται από τα ακαθάριστα έξοδά τους, προσαυξημένες κατά 15%.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κυκλοφορούν ελεύθερα παντού, για δύο χρόνια θα απαλλάσσονται από τέλη στάθμευσης
«Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κυκλοφορούν ελεύθερα παντού, για δύο χρόνια θα απαλλάσσονται από τέλη στάθμευσης. Θα εξαιρούνται, επίσης, από το φορολογητέο εισόδημα οι δαπάνες για τη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων», τόνισε ο πρωθυπουργός κατά την παρουσίαση του προγράμματος για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα.
Και πρόσθεσε ο κ. Μητσοτάκης: «Από τα εταιρικά έσοδα θα εκπίπτει το 50% και το 70% στα νησιά του κόστους αγοράς ή μίσθωσης ενός τέτοιου αυτοκινήτου. Οι ίδιες απαλλαγές θα ισχύουν και για τα έξοδα εγκατάστασης των εταιρικών σημείων φόρτισης. Αυξάνεται και ο συντελεστής απόσβεσης παγίων σε όσες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα».
«Το πέρασμα από τη βενζίνη και το πετρέλαιο στο ρεύμα θα πάρει κάποιο χρόνο και θα διασαλεύσει ίσως παλιές συνήθειες. Όμως θα έχει σημαντικά οφέλη, λιγότερα έξοδα, μηδέν ρύπους και θορύβους, καλύτερη υγεία, μια καθαρή ατμόσφαιρα. Η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα, με κινητήρια δύναμη τον ήλιο και τον αέρα, να μετατραπεί σε μπαταρία της νοτιοανατολικής Ευρώπης», υπογράμμισε περαιτέρω ο πρωθυπουργός.
Σχετικά Άρθρα
- Κ. Μητσοτάκης: Η πλατφόρμα PosoKanei ήρθε για να μείνει - Έως 36.000 ευρώ για το πρόγραμμα «Ανακαίνιση Κατοικίας»
- Μητσοτάκης για σκάνδαλο στις πολεοδομίες: Δεν υπάρχουν άβατα, η διαφθορά κερδίζεται με σχέδιο
- Μητσοτάκης για κόμμα Τσίπρα: Φαντάζομαι το ΕΑΜ το άφησε για τον Πολάκη
- Μητσοτάκης: Παράταση στο «Σπίτι μου ΙΙ», παρεμβάσεις σε υγεία, εργασία και επενδύσεις
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
-
Aviva to rebrand Probitas 1492 as ‘Aviva Syndicates’ -
Roche Diagnostics Hellas: Διαθέσιμη και στην Ελλάδα η πρώτη εξέταση αίματος που μπορεί να συμβάλει στον αποκλεισμό του Αλτσχάιμερ -
ΕΑΕΕ: Πάνω από 13.000 περιπτώσεις ασφαλιστικής απάτης τη διετία 2023 - 2024 -
PPA S.A. Receives the Diversity Label from the Ministry of Social Cohesion and Family Affairs -
Η Εθνική Ασφαλιστική στο 2ο NatCat Summit: Η πρόληψη και η ανθεκτικότητα στο επίκεντρο της διαχείρισης φυσικών κινδύνων -
Σε κλοιό ακραίου καύσωνα η Ευρώπη: Έως 44°C ο υδράργυρος, κλειστά σχολεία, συναγερμός για την υγεία