Ρομά - Λάρισα: «Γιατί μας βάλατε σε καραντίνα;» φώναζαν σε Χαρδαλιά και Τσιόδρα

Παρασκευή, 10 Απριλίου 2020 15:57
Ρομά - Λάρισα: «Γιατί μας βάλατε σε καραντίνα;» φώναζαν σε Χαρδαλιά και Τσιόδρα

Εξαιρετικά δύσκολη παραμένει η κατάσταση στον οικισμό των Ρομά Νέας Σμύρνης Λάρισας, μετά τον εντοπισμό των κρουσμάτων κορωνοϊού.

Στην Αθήνα επιστρέφει το κυβερνητικό κλιμάκιο που μετέβη σήμερα στη Λάρισα, με επικεφαλής τον υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων Νίκο Χαρδαλιά, τον υφυπουργό Εσωτερικών Θεόδωρο Λιβάνιο και τον εκπρόσωπο του υπουργείου Υγείας καθηγητή, Σωτήρη Τσιόδρα, προκειμένου να συντονίσουν τις ενέργειες για την αποτροπή της μετάδοσης του κορωνοϊού σε μεγάλο αριθμό του πληθυσμού ύστερα από τον εντοπισμό κρουσμάτων στον οικισμό των Ρομά Νέας Σμύρνης Λάρισας.

Το κυβερνητικό κλιμάκιο είχε διαδοχικές συσκέψεις με τον περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κωνσταντίνο Αγοραστό και τον δήμαρχο Λάρισας Απόστολο Καλογιάννη.

Στη συνέχεια το κυβερνητικό κλιμάκιο μετέβη στον οικισμό των Ρομά Νέας Σμύρνης Λάρισας όπου συναντήθηκε με εκπροσώπους της κοινότητας των Ρομά.

Μετά την ολοκλήρωση της αυτοψίας, κάποιοι Ρομά φωνάζοντας στο Νίκο Χαρδαλιά, ζητούσαν να μάθουν το λόγο που μπήκε ο οικισμός σε καραντίνα, με τον υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων να τονίζει χαρακτηριστικά: «Να μείνετε σπίτι και να μην κάνετε τίποτα άλλο».

Περισσότερες πληροφορίες αναμένονται στην καθιερωμένη ενημέρωση στις 6 το απόγευμα στο υπουργείο Υγείας, από τον υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας Νίκο Χαρδαλιά και τον εκπρόσωπο του υπουργείου Υγείας Σωτήρη Τσιόδρα.

Στο κλιμάκιο συμμετείχαν επίσης ο γγ Δημόσιας Υγείας Παναγιώτης Πρεζεράκος, ο γγ Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Καταπολέμησης της Φτώχειας Γιώργος Σταμάτης και ο διευθυντής Σχεδιασμού και Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών της ΓΓΠΠ Φοίβος Θεοδώρου, ενώ τους συνόδευσε κι ο πρόεδρος της Πανελλαδικής Συνομοσπονδίας Ελλήνων Ρομά ΕΛΛΑΝ ΠΑΣΣΕ, Βασίλης Πάντζος.

Σύμφωνα με πληροφορίες, εκτός από τον οικισμό των Ρομά όπου μέχρι στιγμής έχουν εντοπιστεί από τους ελέγχους του ΕΟΔΥ 20 κρούσματα της επιδημίας, σε καραντίνα θα μπει και η δομή μεταναστών στο Κουτσόχερο της Λάρισας, καθώς από την ιχνηλάτηση προέκυψε ότι ο 32χρονος Ρομά που ήταν το πρώτο διαπιστωμένο κρούσμα είχε επαφές και με μη διαμένοντες στη συγκεκριμένη δομή.

Σημειώνεται ότι όλοι οι θετικοί στον ιό θα μεταφερθούν σε δομή φιλοξενίας και συγκεκριμένα στο Κέντρο Αποκατάστασης και Αποθεραπείας «Αρωγή», όπου θα παρακολουθούνται από κλιμάκιο του ΕΟΔΥ, ενώ όλοι όσοι ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες θα μεταφερθούν σε ξενοδοχεία με μέριμνα της ΓΓΠΠ. 

Πρόεδρος Ιατρικού Συλλόγου : Αν έγινε διασπορά, θα πρέπει να μπει όλη η Λάρισα σε καραντίνα 

«Μέσα στις επόμενες μια δύο ημέρες θα φανεί εάν υπάρχει διασπορά πέραν της συνοικίας της Νέας Σμύρνης, στον υπόλοιπο ιστό της πόλης» δήλωσε ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου στη Λάρισα, κ. Ντίνος Γιαννακόπουλος στο onlarissa.gr επισημαίνοντας πως οι αρμόδιες αρχές «οφείλουν να πάρουν δείγματα και από τις άλλες συνοικίες για να υπάρχει μία ασφαλής εικόνα. Τότε, εάν φανεί ότι υπήρξε διασπορά, πρέπει να μπει σε καραντίνα ολόκληρη η πόλη της Λάρισας». 

Παράλληλα,ο δήμαρχος Λαρισαίων, κ. Απόστολος Καλογιάννης, ανέφερε σε δηλώσεις του πως κλείνουν όλες οι λαϊκές αγορές στη Λάρισα, επισήμως μπαίνει σε καραντίνα ο καταυλισμός στο Κουτσόχερο και επιστρατεύεται ξενοδοχείο στη Λάρισα σε περίπτωση που χρειαστεί να φιλοξενηθούν νέα κρούσματα. 

Videos

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 9
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 9

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 6
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 6

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 4
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 4

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 2
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 2

    • Watch Video