Απαντώντας σε ερώτηση του ανεξάρτητου βουλευτή, Χάρη Θεοχάρη, ο υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής, Δημήτρης Βίτσας, ξεκαθάρισε πως η κυβέρνηση δεν σκοπεύει να δημιουργήσει άλλο κέντρο υποδοχής και ταυτοποίησης στα νησιά.
«Προτιμώ να επιταχύνονται οι διαδικασίες ασύλου παρα να φτιάχνουμε συνέχεια κέντρα υποδοχής», είπε ο υπουργός, για να ξεκαθαρίσει πως «μόνο στη Σάμο θα δημιουργηθεί καινούριο κέντρο, αφού έχει κλείσει το ήδη υπάρχον».
Επανέλαβε πως η κατάσταση στα νησιά είναι από δύσκολη έως οριακή, και γι’ αυτό ευθύνονται οι αυξημένες ροές το 2018, τα κλειστά σύνορα προς το βορρά και ότι μια σειρά προγραμματισμοί καλύφθηκαν από τις αυξημένες ροές του Απριλίου από τον Έβρο.
Από την πλευρά του ο ανεξάρτητος βουλευτής, Χάρης Θεοχάρης, υποστήριξε πως η κατάσταση σε Χίο, Λέσβο, Σάμο και Μόρια είναι ανεξέλεγκτη: «Η απόφαση για την αποσυμφόρηση δεν προχωρεί με τους ρυθμούς που είχατε υποσχεθεί και η αποσυμφόρηση απλώς ενθαρρύνει τους διακινητές να φερουν κι άλλο κόσμο. Δεν ειναι μόνιμη λύση. Η κυβέρνηση έχει ψηφίσει την επιτάχυνση των διαδικασιών ασύλου. Για ποιο λόγο δεν προχωρεί;».



