Προς πτώχευση οδεύουν τις επόμενες ημέρες η κοινοπραξία Stellantis - Guangzhou Automobile Group (GAC), που κατασκευάζει τα οχήματα Jeep στην Κίνα, όπως τόνισαν οι εταιρείες σήμερα, μετά από μια μακρά κάμψη για το παλαιότερο ξένο brand αυτοκινήτου στη μεγαλύτερη αγορά παγκοσμίως.
Οι πωλήσεις της κοινοπραξίας των Jeep Cherokee SUV και crossover Compass, ήταν σε κατακόρυφη πτώση τα τελευταία τέσσερα χρόνια.
Οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 50% το 2021 σε σχέση με το προηγούμενο έτος, στα 20.396 οχήματα.
Για το 2022, πούλησε λιγότερα από 2.000 οχήματα, ενώ τον Μάιο πούλησε μόλις ένα όχημα.
Η Stellantis δήλωσε ότι είχε απομειώσει πλήρως την αξία της επένδυσής της στην κοινοπραξία, στα αποτελέσματα για το α΄ εξάμηνο του 2022.
Ανακοίνωσε επίσης ότι θα συνεχίσει να παρέχει υπηρεσίες σε πελάτες της Jeep στην Κίνα.
Η GAC, η οποία ενέκρινε την αίτηση πτώχευσης, δήλωσε πως η κοινοπραξία είχε υποχρεώσεις σχεδόν στο 111% του ενεργητικού της, ύψους 7,3 δισ. γουάν (1 δισ. δολάρια).
Η πτώχευση δεν θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στις δραστηριότητες της GAC, ανέφερε η κινεζική εταιρεία.
Η Stellantis τερμάτισε την κοινοπραξία με την GAC τον Ιούλιο, μήνες μόνο αφότου δήλωσε ότι θα αύξανε το ποσοστό στο 75% από το 50%.
Στις επόμενες ημέρες η GAC άσκησε κριτική στη Stellantis και δήλωσε «βαθιά σοκαρισμένη» από τα σχόλια της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας σχετικά με τον τερματισμό της κοινοπραξίας τους στην Κίνα.