Παραβάσεις και κλήσεις θα βεβαιώνονται και θα καταχωρούνται με ηλεκτρονικό τρόπο, άρα οι κλήσεις της Τροχαίας δεν θα σβήνονται πλέον και όλοι θα πληρώνουν το πρόστιμο, ενώ θα ενεργοποιείται άμεσα και το Point System. Επίσης, υποχρεωτική χρήση κράνους για χρήστες ποδηλάτων έως 12 ετών και αυξημένα πρόστιμα σε αυστηρές παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, είναι μερικά από όσα επεξεργάζεται το υπουργείο Μεταφορών.
Σύμφωνα με τον υφυπουργό ΥΠΟΜΕ, Γιάννη Κεφαλογιάννη, ο αναθεωρημένος ΚΟΚ θα περιλαμβάνει την κατηγοριοποίηση των παραβάσεων που αυξάνουν την πιθανότητα θανατηφόρου τροχαίου δυστυχήματος όπως, για παράδειγμα, η υπερβολική ταχύτητα ή η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, ενώ οι ποινές θα βεβαιώνονται και θα πληρώνονται ηλεκτρονικά.
Οι σημαντικότερες παρεμβάσεις του νέου ΚΟΚ αφορούν:
- στην κατηγοριοποίηση των παραβάσεων ανά βαθμό επικινδυνότητας,
- στον διαχωρισμό των κυρώσεων με βασικό κριτήριο την οδική συμπεριφορά και την ασφάλεια του οχήματος,
- στη μείωση της μέσης ταχύτητας κίνησης στις κατοικημένες περιοχές,
- στη ρύθμιση πλαισίου για ασφαλή κυκλοφορία νέων κατηγοριών οχημάτων (μικροκινητικότητα),
- στην υποχρεωτική χρήση κράνους για χρήστες ποδηλάτου ηλικίας έως 12 ετών,
- στην υιοθέτηση χαμηλών προστίμων, αλλά και
- στην προσαύξησή τους σε περιπτώσεις μη έγκαιρης πληρωμής.
Σημειώνεται ότι με τον ίδιο ηλεκτρονικό τρόπο θα ενημερώνεται και ο παραβάτης - οδηγός, κυρίως στις περιπτώσεις κατά τις οποίες δεν ήταν παρών, όπως για παράδειγμα στην παράβαση παράνομης στάθμευσης, την υπερβολική ταχύτητα κ.λπ. Παράλληλα θα υπάρχει δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής της παράβασης μέσω e-banking ή ΑΤΜ. Στην περίπτωση μη καταβολής προστίμου (εμπροθέσμως) ο παραβάτης θα το βλέπει να βεβαιώνεται στο TAXIS.



