PIRAEUS 300x250 2025 Home

ΜΙΝΕΤΤΑ 300x250 banner ΗP

ARAG 300x250 HP

INTERLIFE 300x250 2021 Home

New Poseidon 300x250 banner FP

CNP-300x250-FP

Αναζήτηση

 

  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΔΙΕΘΝΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ENGLISH

Η Οδική Ασφάλεια μετά από την περίοδο του «Μένουμε Σπίτι»

Τρίτη, 05 Μαΐου 2020 13:36

Μετά από τον παρατεταμένο εγκλεισμό στο σπίτι και την απαγόρευση της άσκοπης κυκλοφορίας στο δρόμο με βάση τα μέτρα της Πολιτείας για την αναχαίτιση της εξάπλωσης της πανδημίας του νέου κορωνοϊού, επιστρέφουμε στην Ελλάδα σε μία νέα κανονικότητα, με σταδιακά βήματα. Όπως επισημαίνει το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», λαμβάνοντας υπόψη την προηγούμενη πρωτόγνωρη περίοδο, καθώς και τη νέα κρίσιμη περίοδο που θα βιώσουμε στη χώρα μας με την άρση των περιοριστικών μέτρων, και με δεδομένα τα ακόλουθα:

1. Κατά τη διάρκεια του lockdown

• Παρατηρήθηκε το φαινόμενο των υψηλών ταχυτήτων στους άδειους δρόμους.
• Υπήρξε πολύ μεγαλύτερη χρήση του ποδηλάτου ως μέσου μετακίνησης και σωματικής άσκησης των πολιτών: πολύ θετικό ως προς το θέμα της βιώσιμης μετακίνησης, αλλά απαιτούσε πολύ μεγαλύτερη προσοχή στο δρόμο και από τους οδηγούς και από τους ποδηλάτες.
• Πολλοί πεζοί κυκλοφορούσαν χωρίς να δείχνουν την απαιτούμενη προσοχή στους οδηγούς και χωρίς να σέβονται τους φωτεινούς σηματοδότες.
• Ο κόσμος διακατεχόταν από έντονο στρες και ψυχολογική πίεση λόγω της πανδημίας.

2. Τις επόμενες εβδομάδες θα συνεχιστούν οι αυξημένες ανάγκες εφοδιασμού της αγοράς και οι ιδιαίτερες συνθήκες στη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας.

3. Η σταδιακή επανέναρξη των σχολείων από τις 11/5 θα οδηγήσει ξανά στις καθημερινές μετακινήσεις των μαθητών και των νέων.

4. Τις επόμενες εβδομάδες, με την άρση των περιοριστικών μέτρων, θα αυξηθεί κατά πολύ ο κυκλοφοριακός φόρτος και η χρήση των ΙΧ στο δρόμο λόγω α) της αποφυγής των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς εξαιτίας του φόβου του νέου κορωνοϊού, και β) του περιορισμένου επιτρεπόμενου αριθμού επιβατών σε κάθε όχημα.

5. Τον Ιανουάριο, τον πρώτο μήνα του 2020, παρατηρήθηκε αύξηση των τροχαίων συμβάντων στη χώρα μας κατά 16,6% περισσότερο σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ΕΛΣΤΑΤ).

6. Επίσης, τo Φεβρουάριο, σημειώθηκε αύξηση 23,8% στα τροχαία συμβάντα, σε ολόκληρη τη χώρα (ΕΛΣΤΑΤ).

7. Ήδη παρατηρήσαμε τις τελευταίες ημέρες στους δρόμους της Ελλάδας, τραγικά τροχαία δυστυχήματα που στοίχισαν δυστυχώς τη ζωή παιδιών και νέων ανθρώπων. Να σημειωθεί ότι τα παιδιά και οι νέοι, οι πεζοί, οι ποδηλάτες και οι δικυκλιστές είναι οι πιο ευάλωτοι χρήστες του οδικού δικτύου (ETSC 2019)

Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, το Ι.Ο.ΑΣ. επισημαίνει: 

• την ανάγκη του περιορισμού των άσκοπων μετακινήσεων περισσότερο από κάθε άλλη περίοδο
• οι οδηγοί, δεδομένης της αύξησης της χρήσης των Ι.Χ. (για την αποφυγή και του συνωστισμού στα ΜΜΜ), θα πρέπει να τηρούν απαρέγκλιτα τους κανόνες του ΚΟΚ
• οι πεζοί και οι άλλοι χρήστες του δρόμου θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις μετακινήσεις τους

Η Πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», κυρία Βασιλική Δανέλλη – Μυλωνά, δήλωσε σχετικά:

«Το Ινστιτούτο συνεχίζει να είναι κοντά στους πολίτες και στην Πολιτεία για την ασφάλεια στις μετακινήσεις μας και τη δημιουργία μιας κουλτούρας υπεύθυνης οδικής και οδηγικής συμπεριφοράς, συμβάλλοντας στην πρόληψη που θα ενισχύσει την Οδική Ασφάλεια και τη διατήρηση της υγείας των πολιτών ώστε να μη συνεχίσουμε να θρηνούμε πολλαπλάσια θύματα από όσα μας άφησε ο νέος κορωνοϊός. Όλο αυτό το διάστημα που οικειοθελώς περιοριστήκαμε στα σπίτια μας επιδεικνύοντας υπευθυνότητα, προσοχή και αλληλεγγύη στο συνάνθρωπο, ας συνεχίσουμε, και τώρα που βγαίνουμε έξω και κυκλοφορούμε στο δρόμο, να σκεφτόμαστε και τους άλλους πέρα από τον εαυτό μας. Είναι κρίμα να γλυτώσουμε από την πανδημία του COVID-19 και να χάσουμε ζωές στο δρόμο από την άλλη ‘πανδημία’, αυτή των τροχαίων. Ταυτόχρονα, ας κρατήσουμε τα θετικά των προηγούμενων εβδομάδων, και δη τους πιο βιώσιμους τρόπους μετακίνησης, για το καλό και της υγείας μας και του περιβάλλοντος, όπως το περπάτημα και τη χρήση ποδηλάτου, πάντα όμως με αμέριστη προσοχή στο δρόμο».

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

K. Καραμανλής: Στο κινητό τα νέα ψηφιακά διπλώματα για τους νέους οδηγούς

Σε καθεστώς πτώχευσης οδηγείται η Hertz

επιστροφή στην κορυφή

Σχετικά Άρθρα

  • Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών: Οι ποδηλάτες στην Ευρώπη «μένουν πίσω» καθώς διευρύνεται το χάσμα Οδικής Ασφάλειας
  • Επιτυχημένη ενημερωτική και εκπαιδευτική εκδήλωση για την Οδική Ασφάλεια στη Λευκωσία
  • Ο Άδωνις Γεωργιάδης βάζει «κράνος» και ηγείται κοινωνικής καμπάνιας
  • Νέο σχέδιο για την οδική ασφάλεια με 1.000 κάμερες στην Αττική

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

  • Aviva to rebrand Probitas 1492 as ‘Aviva Syndicates’
  • Roche Diagnostics Hellas: Διαθέσιμη και στην Ελλάδα η πρώτη εξέταση αίματος που μπορεί να συμβάλει στον αποκλεισμό του Αλτσχάιμερ
  • ΕΑΕΕ: Πάνω από 13.000 περιπτώσεις ασφαλιστικής απάτης τη διετία 2023 - 2024
  • PPA S.A. Receives the Diversity Label from the Ministry of Social Cohesion and Family Affairs
  • Η Εθνική Ασφαλιστική στο 2ο NatCat Summit: Η πρόληψη και η ανθεκτικότητα στο επίκεντρο της διαχείρισης φυσικών κινδύνων
  • Σε κλοιό ακραίου καύσωνα η Ευρώπη: Έως 44°C ο υδράργυρος, κλειστά σχολεία, συναγερμός για την υγεία

Copyright ©2026 e-Asfalistiki


main version