Συμβόλαια υγείας: Αισιόδοξος για ΣΔΙΤ ο Άδωνις Γεωργιάδης – «Καμπανάκι» από τον ασφαλιστικό κλάδο
Σάββατο, 02 Νοεμβρίου 2024 18:15Την αισιοδοξία του ότι οι συζητήσεις για ΣΔΙΤ μεταξύ των δημοσίων νοσοκομείων και των ασφαλιστικών εταιρειών θα καταλήξουν θετικά μέσα στο 2025 εξέφρασε ο υπουργός Υγείας Άδωνης Γεωργιάδης, στο πλαίσιο της 6ης Εθνικής Συνδιάσκεψης εκλεγμένων ασφαλιστικών διαμεσολαβητών στα Επιμελητήρια της χώρας.
Αυτό που συζητείται σύμφωνα με τον υπουργό, είναι να δημιουργηθούν ασφαλιστικά πακέτα χαμηλότερων τιμολογίων (άρα και πολύ πιο προσιτών στο ευρύ κοινό) για νοσηλεία η οποία θα παρέχεται στο χώρο του ΕΣΥ.
Στο πλαίσιο του Συνεδρίου τέθηκε έντονα από την πλευρά των διαμεσολαβούντων το ζήτημα των ολοένα και αυξανόμενων τιμολογίων στα συμβόλαια υγείας, με αποτέλεσμα το μεγάλο αριθμό ακυρώσεων και τα αρνητικά σχόλια των πολιτών προς τον ασφαλιστικό κλάδο.
Από την πλευρά των ασφαλιστικών εταιρειών τονίστηκε πως το τρέχον μοντέλο συνεργασίας μεταξύ ασφαλιστικών εταιρειών και κλινικών δεν είναι βιώσιμο (οι ασφαλιστικές εταιρείες ζημιώνονται 50-100 εκατ. κάθε χρόνο) και μίλησαν για την ανάγκη γρήγορης εξεύρεσης ενός νέου. Μεταξύ άλλων θα πρέπει: α) να αυξηθούν οι προσφερόμενες νοσοκομειακές κλίνες στην Αττική β) να δημιουργηθούν οργανωμένοι πρωτοβάθμιοι χώροι προκειμένου να μην κατευθύνονται σχεδόν όλες οι περιπτώσεις στις κλινικές. Θα πρέπει λοιπόν να γίνουν σημαντικές επενδύσεις στην πρωτοβάθμια υγεία και γ) η Πολιτεία θα πρέπει να επανεξετάσει το φορολογικό ζήτημα. Δεν μπορεί να υπάρχει διπλή φορολογική επιβάρυνση στα συμβόλαια υγείας με 15% φόρο ασφαλίστρων και με συντελεστή ΦΠΑ 24% στα νοσήλια των ιδιωτικών κλινικών.
Με την άποψη για ένα νέο μοντέλο συνεργασίας μεταξύ ασφαλιστικών εταιρειών και ιδιωτικών κλινικών συμφώνησε και ο διευθύνων σύμβουλος του Ιατρικού Κέντρου Αθηνών Βασίλης Αποστολόπουλος, αναφέροντας ως πρέπει να ξεκινήσει ο διάλογος αυτός για τη δημιουργία ενός νέου μοντέλου συνεργασίας.
«Αν θέλουμε να εξυπηρετήσουμε το οικοσύστημα θα πρέπει να δούμε ποια νέα μοντέλα μπορούμε να εισάγουμε. Το σημερινό είναι ξοφλημένο. Εμείς από την πλευρά μας θεωρούμε την ασφαλιστική αγορά σύμμαχό μας και επιδιώκουμε μακροπρόθεσμες συμφωνίες σε υγιείς βάσεις. Οι κλινικές αντιμετωπίζουν αυτή την περίοδο ένα ληστρικό καθεστώς claw back και rebate, ένα ολοένα και αυξανόμενο κόστος σε όλες τις γραμμές, υψηλό ΦΠΑ 24% και ελλείψεις σε νοσηλευτικό προσωπικό, όταν την ίδια ώρα επενδύουμε σε υποδομές και σε ανθρώπους έχοντας συμβάλλει στο brain gain».
Τέλος, ο Βασίλης Αποστολόπουλος χαρακτήρισε το κυβερνητικό σχέδιο για ΣΔΙΤ μεταξύ ασφαλιστικών εταιρειών και δημόσιων νοσοκομείων ως «ευχολόγιο».
Σχετικά Άρθρα
- Άδ. Γεωργιάδης: Δεν είμαι εγώ ο άνδρας με τη γυναίκα σε προσωπική στιγμή στη φωτογραφία που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο
- Ο Άδωνις Γεωργιάδης καταθέτει μήνυση στον Μάριο Σαλμά: «Δεν σηκώνω μύγα στο σπαθί μου»
- Αδ. Γεωργιάδης για ΟΠΕΚΕΠΕ: «Αδύναμη και αστεία η δικογραφία που ήρθε στη Βουλή»
- Άδ. Γεωργιάδης: «Άλλο η πολιτική διαμεσολάβηση και άλλο το ρουσφέτι» - «Το ρουσφέτι δεν εφευρέθηκε επί Μητσοτάκη»
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
-
Aviva to rebrand Probitas 1492 as ‘Aviva Syndicates’ -
Roche Diagnostics Hellas: Διαθέσιμη και στην Ελλάδα η πρώτη εξέταση αίματος που μπορεί να συμβάλει στον αποκλεισμό του Αλτσχάιμερ -
ΕΑΕΕ: Πάνω από 13.000 περιπτώσεις ασφαλιστικής απάτης τη διετία 2023 - 2024 -
PPA S.A. Receives the Diversity Label from the Ministry of Social Cohesion and Family Affairs -
Η Εθνική Ασφαλιστική στο 2ο NatCat Summit: Η πρόληψη και η ανθεκτικότητα στο επίκεντρο της διαχείρισης φυσικών κινδύνων -
Σε κλοιό ακραίου καύσωνα η Ευρώπη: Έως 44°C ο υδράργυρος, κλειστά σχολεία, συναγερμός για την υγεία