Ισαβέλλα Βήτου (Allianz): H Τεχνητή Νοημοσύνη διαμορφώνει το μέλλον του ασφαλιστικού κλάδου
Τετάρτη, 23 Οκτωβρίου 2024 17:18Η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) διαμορφώνει το μέλλον του ασφαλιστικού κλάδου, προσφέροντας πολλαπλά οφέλη, όπως βελτιστοποιημένη ανάλυση κινδύνων, εξατομικευμένη εξυπηρέτηση πελατών, μείωση κόστους, ταχύτερη προσαρμογή προϊόντων στις ανάγκες των καταναλωτών, καθώς και αποτελεσματικότερη διαχείριση των απαιτήσεων, φέρνοντας επανάσταση στις λειτουργίες των ασφαλιστικών εταιριών και βελτιώνοντας την αποδοτικότητα και παραγωγικότητα, αλλά και την εμπειρία των πελατών.
Τα παραπάνω ανέφερε η Ισαβέλλα Βήτου, Chief Strategy & Integration Officer, Allianz Greece μιλώντας στο ΑΙ & Digital Transformation Conference της KPMG.
Η κα Βήτου εστίασε συνολικά στις στρατηγικές και τις ευκαιρίες για την ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης στον ασφαλιστικό τομέα, αναδεικνύοντας τα πλεονεκτήματα που μπορεί να προσφέρει σε επίπεδο λειτουργιών, ανάλυσης δεδομένων και προώθησης καινοτομίας.
Στην εισαγωγή της η κ. Βήτου ανέφερε ότι η ΤΝ αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες τεχνολογικές επαναστάσεις και ήδη επηρεάζει την καθημερινότητά μας εδώ και περίπου 1,5 χρόνο.
Ο ασφαλιστικός κλάδος αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους επενδυτές σε ΤΝ με τη μικρότερη όμως ακόμα υιοθέτηση. Χαρακτηριστικά, σύμφωνα με τα παγκόσμια στοιχεία για το 2022, οι ασφαλιστικές εταιρίες επένδυσαν περίπου το 2% των συνολικών IT δαπανών τους σε θέματα ΤΝ και σχετικών συστημάτων, τοποθετώντας τον κλάδο σε παρόμοιο επίπεδο με τους χρηματοπιστωτικούς και καταναλωτικούς τομείς.
Ωστόσο, παρά τις υψηλές επενδύσεις, η διείσδυση της ΤΝ στον ασφαλιστικό κλάδο είναι σημαντικά χαμηλότερη, κατατάσσοντάς τον κλάδο στην έβδομη θέση, σε σχέση με τον πιο ώριμο τομέα, την τεχνολογία.
Η Allianz, αναγνωρίζοντας τη σημασία της, έχει ξεκινήσει την ενσωμάτωση της ΤΝ σε διάφορες λειτουργίες, έχοντας θέσει ως σημαντική τη δημιουργία μιας στρατηγικής που επικεντρώνεται στην ανάπτυξη κλιμακούμενων, αξιόπιστων λύσεων που προσφέρουν προστιθέμενη αξία σε όλες τις επιχειρηματικές λειτουργίες. Οι λύσεις είναι βασισμένες σε κοινά δεδομένα που μοιράζεται με τους συνεργάτες της, ενώ γίνεται επιμελής έλεγχος για την σωστή διαχείριση και συμμόρφωση.
Οι λύσεις ΤΝ της Allianz καλύπτουν κεντρικούς τομείς όπως το marketing, οι πωλήσεις, οι λειτουργίες και η διαχείριση περιουσιακών στοιχείων, βελτιώνοντας την αποτελεσματικότητα και σε δεύτερο χρόνο την παραγωγικότητα, η αύξηση της οποίας είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει ο κλάδος.
Η επιτυχία αυτής της στρατηγικής βασίζεται σε τρεις πυλώνες: τεχνολογία, δεδομένα και ανθρώπους, με δέσμευση πάντα στην υπεύθυνη χρήση.
Στην Ελλάδα ήδη έχουν ενσωματωθεί εφαρμογές ΤΝ σε τομείς όπως η ανάληψη κινδύνων, ο έλεγχος δεδομένων και η ανίχνευση απάτης: Η Allianz Ελλάδος, αν και στα πρώτα βήματα, έχει ήδη υλοποιήσει εφαρμογές ΤΝ όπως: chatbots, εσωτερικό Allianz GPT, έλεγχο δεδομένων & επαλήθευσης (π.χ. αναγνώριση φωτογραφιών), ανάλυση συμβολαίων, και διερεύνηση εφαρμογών στην ανίχνευση απάτης, είπε η κα Βήτου.
Σχετικά Άρθρα
- Έκθεση «Allianz Safety and Shipping Review 2025»: Οι γεωπολιτικές εντάσεις αυξάνουν τους κινδύνους για τον παγκόσμιο ναυτιλιακό κλάδο
- Allianz reports record operating profit and is fully on track to achieve full-year Outlook
- Ασφαλιστικός κλάδος: Ποιες αλλαγές φέρνει το 2027 το αναθεωρημένο Solvency II
- Allianz to sell its 26% stake in its Indian Non-Life and Life Insurance Joint Ventures to Bajaj Group for a total consideration of EUR ~2.6bn
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
- Howden strengthens credit risk capabilities in Europe with Granular Investments acquisition
- ΔΑΑ: Αυξημένη κίνηση και δρομολόγια και τον Μάιο - Στους 11,62 εκατ. επιβάτες το πεντάμηνο
- Ανάπτυξη 2,2% της ελληνικής οικονομίας στο α΄ τρίμηνο
- Παρέμβαση Ε.Ε.Α.: Αυξήσεις στα μισθώματα από εταιρείες leasing με αμφισβητήσιμη αιτιολόγηση
- Στις 24 Ιουνίου η Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση του ΣΕΒ
- BYD: Το νέο ηλεκτρικό DOLPHIN SURF στο Golden Hall