Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις και οι αλλαγές στην ασφαλιστική βιομηχανία οι οποίες θα διαμορφώσουν ένα διαφορετικό τοπίο έως το 2020 , με άξονες την καταναλωτική συμπεριφορά, τις νέες τεχνολογίες και νέα μοντέλα διανομής.
Η έκθεση, με τίτλο «Insurance 2020 and Beyond: Necessity is the mother of reinvention», κάποια από τα πορίσματα της οποίας παρουσιάστηκαν ήδη στο Διεθνές Ασφαλιστικό Φόρουμ IIS στη Νέα Υόρκη, αναθεωρεί τις συνεχείς εξελίξεις στη βάση των αρχικών προβλέψεων της PwC, μέσω συνεντεύξεων με περισσότερα από 1,000 εκτελεστικά στελέχη ανά το παγκόσμιο, σχετικά με τις τάσεις που διαμορφώνουν την ασφαλιστική βιομηχανία και το πώς αυτή θα εξελιχθεί μέχρι το 2020.
Στην έκθεση επισημαίνεται ότι ο ρυθμός των αλλαγών στην παγκόσμια ασφαλιστική βιομηχανία είναι σήμερα υψηλότερος απ’ ό,τι θα μπορούσε κανείς να προβλέψει και καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η βιομηχανία βρίσκεται σε κομβικό σημείο καθώς είναι αντιμέτωπη με τη μεταβαλλόμενη καταναλωτική συμπεριφορά, τις νέες τεχνολογίες αλλά και νέα μοντέλα διανομής και επιχειρηματικών εργασιών.
Σύμφωνα με την PwC, οι καταναλωτές αναμένουν ότι θα μπορούν να διεξάγουν τις ασφαλιστικές τους εργασίες με την ίδια ευκολία που τους προσφέρει το λιανικό εμπόριο, καθώς οι εξελίξεις στη ψηφιακή τεχνολογία επιτρέπουν στις ασφαλιστικές εταιρείες να παρέχουν τις υπηρεσίες τους οποτεδήποτε και οπουδήποτε, μέσα από πολλαπλά κανάλια, ενώ παράλληλα μπορούν να βελτιώσουν τις εργασίες τους και να διεισδύσουν σε καινούρια τμήματα της αγοράς.
Οι εξελίξεις στην ψηφιακή τεχνολογία βοηθούν τις ασφαλιστικές εταιρείες να βελτιώσουν την ανάλυση του προφίλ των πελατών τους, να αυξήσουν τις στοχευμένες πωλήσεις, να προσαρμόσουν τις χρηματοοικονομικές λύσεις στις ατομικές ανάγκες του κάθε καταναλωτή και, ιδιαίτερα για τις εργασίες εκτός του κλάδου ζωής, να βελτιώσουν την αξιολόγηση και τον διακανονισμό των απαιτήσεων. Ωστόσο, πολλοί νεοεισερχόμενοι στην αγορά συνιστούν απειλή για την υφιστάμενη τάξη πραγμάτων, αφού χρησιμοποιούν προηγμένες τεχνικές ανάλυσης του προφίλ των πελατών και την οικονομικά συμφέρουσα ψηφιακή διανομή, το ίδιο ή και πιο αποτελεσματικά από τους εδραιωμένους ανταγωνιστές τους.
Οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρίες έχουν επενδύσει στην ψηφιακή διανομή. Κάποιες μάλιστα, κάνουν ένα ακόμη βήμα πέρα από τις άμεσες ψηφιακές πωλήσεις και εντάσσουν την εταιρεία τους στην καθημερινότητα του καταναλωτή, όπως για παράδειγμα την ασφάλεια «όσο οδηγείς τόσο πληρώνεις» (pay-as-you-drive).
Σύμφωνα με την PwC, καθώς η τεχνολογία των αισθητήρων και η ψηφιακή ευφυΐα διεισδύουν ολοένα και περισσότερο στην αγορά και οι ασφαλιστικές εταιερίες με εξειδικευμένες τεχνολογικές γνώσεις μπορούν να καταστούν έμπιστοι συνεργάτες σε τομείς όπως η υγεία και η ευεξία, στο σπίτι αλλά και η φροντίδα επαγγελματικού εξοπλισμού.
Την ίδια στιγμή, πολλές προνοητικές ασφαλιστικές εταιρείες, όπως οι νεοεισερχόμενοι στην αγορά, αναπτύσσουν νέα επιχειρηματικά μοντέλα. Καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να υιοθετήσουν μια πιο γρήγορη και ευέλικτη προσέγγιση βασισμένη στα δεδομένα, παρόμοια με αυτήν που υιοθετούν πολλές εταιρείες τηλεπικοινωνιών και τεχνολογίας.
Πηγή: sigmalive.com